Advies & Begeleiding

Interim Kwaliteitsmanager - Interim Management Kwaliteit

Doelgroep

  • Iedere organisatie die tijdelijk extra managementondersteuning nodig heeft op het vlak van kwaliteitsbeheer.
  • Dit kan zijn in de context van tijdelijke onbeschikbaarheid van de kwaliteitsverantwoordelijke,† of om belangrijke veranderingen in het kwaliteitsbeheer door te voeren.†
  • Amelior kan ook een projectleider detacheren om een specifiek kwaliteitsproject tot een goed einde te brengen (ISO 9001, invoeren van process management, opstarten van een verbeteringsproject, implementatie van Six Sigma, ...)

Ons aanbod

Op tijdelijke basis management taken vervullen op het vlak van quality management - dit kan ondermeer inhouden:

  • klachten behandeling en -analyse
  • interne audits uitvoeren en opvolgen
  • audits uitvoeren bij belangrijke leveranciers (SQA - Supplier Quality Assurance)
  • evalueren van leveranciers
  • process reviews uitvoeren en opvolgen
  • risico-analyses uitvoeren en opvolgen (FMEA, HACCP)
  • opvolgen en bijsturen van interne verbeter projecten (corrigerende en preventieve maatregelen, 8D-analyse, ...)
  • beheer van delen van de kwaliteitsdocumentatie of ander intern opleidingsmateriaal
  • beheer van competenties en opleidingsplannen voor bepaalde groepen van medewerkers
  • voorbereiden en coŲrdineren van de jaarlijkse ISO 9001 directiebeoordeling (beoordeling van de kwaliteitswerking door de directie)

Onze aanpak

Met de leiding of het management van de betrokken organisatie wordt:

  • Een kennismakingsgesprek gehouden†
  • Het doel en de reikwijdte van de interim opdracht besproken†
  • Een raamovereenkomst opgesteld, met vermelding van het gemiddeld aantal dagen per maand, de spreiding van de prestaties, de periode, de bevoegdheden, de overlegmomenten met de leiding of het management, enz.†
  • Kennisgemaakt met sleutelmedewerkers en andere interne en externe gesprekspartners†
  • De raamovereenkomst uitgevoerd, door aanwezigheid in de organisatie, door telefonische bijstand en door eventuele studie- of ontwikkelingsactiviteiten, door interne en externe vertegenwoordiging
  • Regelmatig een tussentijdse evaluatie gehouden

Voordelen van een interim quality manager

  • Ondersteuning op het moment dat dit nodig is en voor de duur die vereist is
  • Beheersbaarheid van de kosten
  • Keuze uit verschillende types van quality interim management
  • Support van de interim quality manager door het multidisciplinaire consultantsteam van Amelior
  • Vakkundige aanwijzingen en doorverwijzingen op de gebieden waarop andere competenties nodig zijn

Maak gebruik van subsidie

Heel wat van de diensten die Amelior aanbiedt komen in aanmerking voor subsidies, indien zowel u als organisatie als de opdracht zelf aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zeker de moeite waard om dit te onderzoeken. U vindt meer info op de pagina Subsidies voor advies en opleiding. U kan ook steeds terecht bij Pascal Anckaert via pa@amelior.be of +32 (0)56 23 20 73.

Inlichtingen

Deze beknopte informatie kan onmogelijk zo verhelderend zijn als een persoonlijk gesprek over dit onderwerp. Daarom zou ik graag samen met u geheel vrijblijvend de behoeftes en mogelijke oplossingen bespreken. Desgevallend breng ik een collega mee als ik van mening ben dat dit, gezien uw wensen en noden, in uw belang is. Bezorg mij via onderstaande knop uw gegevens of bel mij op.

Tot uw dienst
Pascal ANCKAERT
+32 (0)56 23 20 73

Inlichtingen of referenties?

Vragen?...

+32 (0) 56 20 36 23
info@amelior.be