Amelior blog betreffende Amelior

Artikel

Wie zijn onze experten? - Annelies Kimpe

Ook al komt ze vandaag vlot en overtuigend over, er is een tijd geweest dat Annelies Kimpe helemaal niet graag voor een grote groep stond. Die ervaring neemt ze nu mee tijdens de training ‘boeiend spreken en presenteren voor een groep’ bij Amelior. “Als ik het kon leren, dan lukt het anderen ook.”

07/03/2018 - Amelior
Artikel

Wie zijn onze experten? - Kathleen De Rycke

Elke dag weer geven onze docenten en consultants het beste van zichzelf om bedrijven en hun werknemers vooruit te helpen. Benieuwd waar ze hun expertise vandaan halen? Neem dan een duik in deze portretten.

13/12/2017 - Amelior
Persbericht

Autokeuringscentra onder de loep genomen

In opdracht van de Groepering van Erkende Ondernemingen voor Autokeuring (GOCA) werd door Amelior in de periode tussen 30 juni 2017 en 19 juli 2017 een campagne van externe nacontroles uitgevoerd voor de autokeuringscentra van het Brussels Gewest. Amelior is reeds jarenlang de partner van GOCA in het uitvoeren van dergelijke onderzoeken. Er werden 29 lijnen, waar mensen zich aanbieden om hun auto te laten keuren, onderzocht door onze ‘mystery shopper’. Het doel was na te gaan of de autokeuringen correct verlopen en of ze beantwoorden aan de, door de overheid opgelegde, kwaliteitsnormen. Naar aanleiding van de rapportering aan GOCA, liet de bevoegde Staatssecretaris, Mevr. Debaets, volgend persbericht verspreiden:

06/09/2017 - Engels Pascal
Persbericht

Amelior lanceert Amelior Connect

Eind 2015 stelde Amelior vzw zijn nieuwe vorm van lidmaatschap voor: Amelior Connect. Het bestaande lidmaatschap kreeg niet alleen een nieuwe naam en nieuw logo, er werden ook nieuwe voordelen aan gekoppeld. Zo kan men via Amelior Connect nu ook genieten van heel voordelige prijzen bij last-minute inschrijvingen op geselecteerde opleidingen en fikse kortingen op toonaangevende tijdschriften.

20/01/2016 - Kimpe Annelies
Getuigenis

Klantengetuigenissen

 

27/03/2012 - Anckaert Pascal

Tevredenheid troef bij partners en klanten

Op de nieuwjaarsreceptie verbroederden klanten, leveranciers, partners en interne medewerkers van Amelior. Zij klonken op een gezond en succesvol 2012 en een leuk vervolg van hun samenwerking met ons bedrijf.

25/01/2012 - Amelior

Op de hoogte blijven van onze opleidingen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Recente blogs

16/05/2018 - Amelior

Wie zijn onze experten? - Ivo Demeulenaere

Van de scheepsbouw tot de voeding, van de telecom tot de ruimtevaart. Er zijn maar weinig sectoren waar Ivo Demeulenaere geen ervaring mee heeft. Ook ISO 9001 loopt als een rode draad doorheen zijn carrière. Hoe ziet hij de norm verder evolueren?

14/05/2018 - Amelior

Opleiding vertrouwenspersoon bij PepsiCo - Getuigenis

Bij PepsiCo in Zeebrugge werken er een 300-tal medewerkers in een volcontinu productie omgeving. Lynn leidt de werkgroep ‘Psychosociaal Welzijn’ met de vertrouwenspersonen. “Wij kozen ervoor om in elke ploeg een vertrouwenspersoon op te leiden zodat de drempel om iemand aan te spreken minder groot is. Dat er diversiteit binnen de groep vertrouwenspersonen is vonden wij zeer belangrijk, zo willen we ervoor zorgen dat iedereen iemand kan vinden waar hij/zij zich het meest comfortabel bij voelt.”

08/05/2018 - De Clercq Marie-Noëlle (alg)

Change Management - waarom veranderen zo moeilijk is

Met de beste bedoelingen gaan managementteams of verandercoaches aan de slag met een stappenplan voor verandering. Je hebt inderdaad verschillende en goede modellen die je hiervoor als leidraad kan gebruiken, o.a. het 8 fasenplan van Kotter, het ADKAR model, Lewin’s change model, ... Al deze modellen raden terecht aan om betrokkenheid en draagvlak te creëren bij de medewerkers. Maar waarom loopt het dan zo vaak fout op dit vlak? Waarom is er alsnog weerstand, ook wanneer we rekening houden om de noodzaak duidelijk te maken, de mensen te betrekken en hun weerstand te herkennen?