Een learning management systeem

Een learning management systeem

Steeds meer organisaties maken werk van een strategisch opleidingsbeleid. Daar hoort een gepast plannings- en registratiesysteem bij om een overzicht te houden op de inschrijvingen, op de inhouden van de opleiding en om gepast te kunnen rapporteren. Dat is handig voor de organisator en de instructeur(s), maar ook voor de cursist zelf, die steeds meer aan het roer van zijn/haar opleidingstraject zit. Een learning management systeem combineert deze voordelen. 


Tijdens deze opleiding leer je dan ook:
* Hoe je op een efficiënte gedigitaliseerde wijze opleidingen kan beheren
* Hoe je een intern leerplatform kan opzetten binnen je organisatie

Waarom deze thematiek?

Steeds meer organisaties maken werk van een strategisch opleidingsbeleid. Daar hoort een gepast plannings- en registratiesysteem bij: om een overzicht te houden op de inschrijvingen en de inhouden van de opleidingen, en om gepast te kunnen rapporteren. Dat is handig voor de organisator en de instructeur(s) maar ook voor de cursist zelf, die steeds meer aan het roer van zijn/haar opleidingstraject zit. Een LMS (learning management system) combineert deze voordelen.

Wat mag je verwachten tijdens de opleiding?

Je verwerft héél wat inzichten en krijgt antwoorden op vragen uit je praktisch werkveld, zijnde:

  • Welke kerncijfers (KPI's) best bijhouden als opleidingsverantwoordelijke?
  • Wat is een LMS, een ‘learning management system'?
  • Overzicht van de LMS systemen: van een zelfgemaakte Excel, over standaardoplossingen tot software op maat. Telkens met een demo.
  • Een digitaal leerplatform: hoe begin je eraan, wat heb je nodig, wie moet je helpen, wat kost het?

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

Je hebt inzicht in de methodiek en de managementaspecten van het opleidingsvak, en weet:

  • Opleidingen op een efficiënte manier te administreren en een leerplatform te ontwerpen voor je organisatie.

Voor wie?

De training is bestemd voor:

  • Opleidingsmanagers.
  • Verantwoordelijken voor 'leren & ontwikkeling'.
  • Change managers, kwaliteitsverantwoordelijken, allround HR medewerkers, stafmedewerkers en adviseurs die als opdracht hebben opleiding te realiseren.

Programma

Doelstellingen:

  • De opleidingsadministratie op een efficiënte manier organiseren en automatiseren.
    • Welke rapporteringsgegevens dien je op te leveren? Wettelijke verplichtingen, kengetallen voor het management, overzichten van gevolgde opleidingen, evaluatiegegevens, enz ...
    • Aan de hand van welk instrument administreer en registreer je? Excel, een softwaremodule van een sociaal secretariaat, een specifiek softwarepakket voor opleidingsbeheer?
  • Een learning management systeem:
    • Wat plaats je voor de gebruikers op het intranet? Opleidingsmogelijkheden, inschrijvingen, goedkeuringen, opleidingskalender, uitnodigingen, persoonlijke deelnamehistorieken.
    • Een digitaal leerplatform: opleidingsplannen en leerprogramma's met een gamma aan leeracties, opslag en gebruik van digitale leermaterialen.
    • Software en investering.

Deze opleiding kan gevolgd worden samen met de modules "Van opleidingsnoden tot -plannen" en "Training for impact". Deze 3 opleidingen vormen dan samen de "Opleiding tot training manager / L & D professional".

Wanneer je de volledige opleiding bijwoont, komt dit uiteraard een stuk voordeliger uit. Klik op de link voor alle info over de volledige opleiding: Opleiding tot training manager / L & D professional

Attest van deelname

Alle deelnemers die deze opleiding volgen, ontvangen een attest van deelname.

Cursisten aan het woord

Juni 2017:

"Deze opleiding is een aanrader voor iemand die veel bezig is met opleidingen. Het geeft een totaal beeld van wat deze sector aanbied en zijn mars heeft toekomstgericht."

Jo SLEGERS, Attaché, FOD MOBILITEIT EN VERVOER

 

November 2016:

"De opleiding was zeer praktisch gericht en liet enorm veel ruimte voor inbreng van de kandidaten. Een echte aanrader voor iedereen betrokken in het opleidingsproces."

Leen VAN HEDENT, Adjunct-diensthoofd vormingscentrum, GOCA

November 2016:

"Een must voor iedereen die de stap naar een LMS gaat zetten!"

Benny PEETERS, Instructeur process, TESSENDERLO CHEMIE HAM

 

April 2015:

"Zeer bruikbaar in de praktijk. Je krijgt een kader / structuur mee om het VTO beleid in je organisatie uit te bouwen!"

Ann DOBBELAERE, VTO-verantwoordelijke, WIT-GELE KRUIS O.-VL.

Trainer

Met een diploma ‘Communicatiemanagement’ op zak ging Christophe TOYE in Brussel aan de slag bij vzw VDS, de koepel van Vlaamse Speelpleinwerkingen. Zes jaar later werd hij er algemeen secretaris en bouwde de vzw verder uit volgens de principes van strategisch management, nieuw voor die sector in die periode (begin 2000). Daarna volgden 6 boeiende jaren als VTO-manager op de hoofdzetel van Familiehulp, waar hij het aantal op te leiden medewerkers zag groeien van 8 000 naar 12 000. In 2010 stapte hij over naar Boss Paints, de West-Vlaamse verffabrikant en de groep achter de succesvolle Colora formule. Hij was er manager van de advies- en opleidingsdiensten en mocht enkele keren op het podium met het uitgebouwde LMS (Learning Management System). Hij werd met Boss Paints ook HR Ambassador in 2016. Sedert 2017 is hij zelfstandig aan de slag in training, opleiding en e-commerce.

Praktisch

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
Dinsdag 19 juni 2018, van 09u00 tot 17u00.
Adequat Business Center
Brusselsesteenweg 159 - 9090 Melle
Tel.: 09/324 11 50

Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 20 mei 2018 €530 €470 €625
Prijs €590 €520 €695

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Schrijf in met collega’s voor een open opleiding en elke tweede, derde, enz... deelnemer krijgt 20% korting. Lees meer...

    Ook leden betalen aanzienlijk minder zoals u ziet. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €35 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor IPV-Steun (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.
Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier