Management van distributie en transport

Management van distributie en transport

Hoe je je distributie kan optimaliseren, wordt aangeleerd tijdens deze opleiding. Je raakt vertrouwd met de activiteiten binnen een transport- en/of expeditieafdeling. Onder andere het proces van behoefte over transport tot effectieve levering bij de klant, de verschillende transportmogelijkheden en de keuzeparameters die een invloed hebben op een transportbeslissing komen aan bod.

Doel van de opleiding

De leidinggevende medewerkers met verantwoordelijkheden voor de planning en de organisatie van transport en distributie een inzicht verschaffen in de nieuwe technieken en de praktische oplossingen van de transportoptimalisatie.

Voor wie?

Deze opleiding richt zich tot allen die een rol spelen bij het management van externe transportstromen en hun inzicht en praktische kennis willen aanscherpen.

Programma

Dag 1:
  • customer service als startpunt binnen de transportorganisatie
  • belang van de fysieke distributie
  • verschillende transportmodi en hun toepassingsdomein
  • randvoorwaarden van de fysieke distributie
  • functies binnen het transport
  • dropsize als kernpunt van de distributieoptimalisatie
  • keuze van het netwerk
  • principes van routeplanning
  • laad- en losvoorzieningen
Dag 2:
  • transportreglementering en administratie
  • incoterms
  • kostenfactoren van de fysieke distributie
  • kostprijsberekening van een franco levering
  • organisatie van een distributieplatform
  • transportverpakkingen
  • bedrijfsbezoek
Dag 3:
  • reverse logistics
  • informatie en communicatie flow
  • boord computers
  • Transport Management System
  • fleet management
  • virtual inventory management
  • moderne visies

Voor meer info

Deze workshop is een module van de langlopende opleiding tot 'Gecertificeerd Logistiek Auditor'. Op die webfiche vindt u verdere info die ook voor deze module van toepassing is. U kan de module dus zeker apart volgen of opteren voor de volledige opleiding. Wie de volledige opleiding volgt, heeft wel het voordeel van de geïntegreerde totaalbenadering waardoor betere resultaten behaald kunnen worden. Bovendien is de kost voor een module dan veel lager.

Trainers

Alfons VAN ZELE is de stichter van Zelco. Hij is handels- en bedrijfseconomisch ingenieur (KU Leuven - 1970) en studeerde eveneens aan de Vlerick Leuven Gent Management School en aan INSEAD te Fontainebleau. Na meer dan 20 jaar management ervaring bij de GIB-groep en directiefuncties op het vlak van verkoop, logistiek en informatica evolueerde hij verder naar een internationale adviesfunctie voor distributie- en productiebedrijven. Het doel van Zelco, zijn eigen adviesbureau, is bedrijven te ondersteunen bij het stroomlijnen van organisaties ter verbetering van de klantenservice en de productiviteit. Deelnemers hebben een uitgesproken waardering voor de professionele ervaring die Alfons Van Zele heeft opgebouwd én voor de praktische bruikbaarheid van de informatie die hij geeft.
Pieter VAN ZELE startte na zijn studies tot Licentiaat Economische Wetenschappen en een specialisatie als Logistics Expert aan de Universiteit van MOLDE te Noorwegen, zijn loopbaan binnen Zelco Logistics als trainer en project manager. Hij heeft een diepe ervaring in het begeleiden van complexe logistieke projecten binnen het domein van de magazijnorganisatie, de voorraadbeheersing en de productieoptimalisatie. Hij heeft tevens een intense ervaring opgedaan in het leiden van magazijnen en in het begeleiden van logistieke verbeterprojecten van op de werkvloer.

Praktisch

Duur: 3 dagen
Start op: donderdag 06 december 2018, Gent
donderdag 28 februari 2019, Antwerpen
Inschrijven
Prijs: vanaf €1050

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Jan SEGIER
+32 (0)56 23 20 64

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
donderdag 6, 13, 20 december 2018, van 09u00 tot 17u00
New Zebra
Zebrastraat 32/001, Gent

Toon op kaart
donderdag 28 februari, 7, 14 maart 2019, van 09u00 tot 17u00
Bluepoint Antwerpen
Filip Williotstraat 9, 2600 Berchem
Tel.: 03/280.45.34
Klik hier voor een plannetje
Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 30 dagen voor startdatum €1050 €1050 €1050

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Leden betalen vaak aanzienlijk minder. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €105 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor IPV-Steun (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.
Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier