Succesvol verkopen doe je zo!

Succesvol verkopen doe je zo!

Van prospectie, over offerte naar win-win afsluiting:

  • Scoor tijdens het eerste gesprek
  • Ontdek de koopmotieven
  • Argumenteer uw unieke voordelen
  • Negotieer win-win deals
  • Fideliseer uw klanten tot actieve referenties

Waarom deze thematiek?

Tijdens commerciële transacties zijn onderhandelingssituaties en prijsdiscussies frequent aan de orde. Verkopers moeten vlotter omzet kunnen draaien en minder korting toestaan. Uiteraard begint het salesproces eerst bij een succesvolle prospectie waarbinnen afspraken gegenereerd worden met de beslissers. Meer aandacht schenken aan sfeerscheppers geeft meer informatie over de klantenbehoeftes. Dit geeft meer kans om te scoren met het juiste argumentarium.
Naast theoretische denkkaders en een onderhandelingschecklist leert de verkoper extra commerciële vaardigheden waardoor het resultaat een verkoopverhogend effect heeft. Kortom: een interessant groeipad naar een topverkoper!

Wat mag u verwachten tijdens de opleiding?

Dit is een zeer praktijkgerichte salesopleiding waarin u tools aangeboden worden die u onmiddellijk kan gebruiken in uw werkomgeving. Vaardigheden en competenties worden geoefend aan de hand van zeer praktijkgetrouwe situaties.

Leerdoelstellingen tijdens deze opleiding:
  • Succesvol telefonische prospecties kunnen voeren bij prospecten/klanten
  • Uw voorkeur communicatiestijl leren kennen en de 5 communicatiestijlen weten te hanteren
  • Een face-to-face gesprek kunnen voeren
  • Sfeer- en machtscheppers weten te gebruiken
  • Koopmotieven en argumentarium weten te hanteren
  • Prijsdiscussies kunnen voeren zonder toegevingen
  • Leren closingtechnieken gebruiken
  • Langetermijn-klantenrelaties aanhouden met verkoopverhogend effect

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

Na deze opleiding:
  • genereer je vlotter afspraken
  • verkoop je méér met minder korting
  • geniet je meer van je salesjob doordat je de commerciële vaardigheden beter beheerst

Voor wie?

Alle commerciële medewerkers in buitendienst zoals verkopers, accountmanagers en salesengineers ... zowel actief in de secundaire als tertiaire B2B sector. Evenals alle aankopers die het 'andere verhaal' willen horen.

Programma

Dag 1: Prospectie en communicatiestijlen:
  • Telefonische prospectie en afspraken maken met het AIDRA model
  • Welke zijn de 5 verkoopcommunicatiesstijlen?
  • Testen van uw voorkeur van commerciële communicatiesstijl
  • Hoe kan je best omgaan met de verschillende aankoopcommunicatiestijlen?
  • Welk is de beste verkoopcommunicatiestijl?
Dag 2: Face to face, behoeftendetectie en voordeelargumentatie:
  • Welke zijn de juiste vragen (naar vorm en inhoud) en wat is het juiste moment om die vragen te stellen tijdens een face to face gesprek?
  • Welke zijn uw sfeer- en machtscheppers?
  • Hoe ontdekt u het verschil tussen een klantenprobleem en een klantenbehoefte?
  • Gebruik van het FFB-model in relatie met de DMU criteria
  • Hoe bouwt u een verkoopargumentarium (sellogram) op?
Dag 3: Offerte, prijsnegotiatie, closing en nazorg:
  • Wat is de essentie van mijn kladwerk en mijn offerte?
  • Timing van prijsnegotiaties in de verkoopcyclus
  • Welke zijn de prijsnegotiatietechnieken?
  • Hoe vangt u weerstand op?
  • Hoe herkent u koopsignalen?
  • Afsluittechnieken naar de bestelling
  • Nazorg en onderhoud van de LT klantenrelatie
  • Hoe genereert u een verkoopverhogend effect?

Cursisten aan het woord

Goede cursus, een echte aanrader!

Kevin VERSONNEN - DE FRUYTIER

Ik ben zeer tevreden over de cursus! Goede lesgever, mooie locatie, is zeker voor herhaling vatbaar!

Jantina DE VYLDER - VETPHARM

De belangrijkste momenten uit verkoopscontacten op hoog niveau werden heel natuurlijk overgebracht, o.m. door rollenspelen. Geen saaie theorie, maar doorleefde praktijkvoorbeelden en een scheutje frisse humor. Bij mijn gesprekken pas ik nu een aantal eenvoudige technieken toe, die me veel tijd en ergernis beparen.

Steven DUYTSCHAEVER - EASYFAIRS

Trainer

Patrick COLLIN studeerde bedrijfspsychologie aan de Universiteit Gent. Hij bekleedde nadien diverse technische, commerciële en managementfuncties bij voornamelijk multinationale ondernemingen zoals ICL, Data General, Prime en Hewlett-Packard. Gedurende twee jaar was hij CEO van Comelog Benelux. Sinds 1991 is hij managing partner van PACO, een bureau gespecialiseerd in training & consulting op het vlak van sociale vaardigheden in management, sales en selfmanagement.

Praktisch

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Deze opleiding is op korte termijn enkel via in-company training te bestellen. Wij willen u graag verwittigen mocht dit wijzigen of kunnen vrijblijvend met u de mogelijkheden bekijken.

verwittig mij

Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier