Effectief sales management

Haal het beste uit uw verkoopteam!

Effectief sales management

Hoe kan u het beste uit uw verkoopteam halen?
Leer de knepen van het vak door deze opleiding te volgen die focust op volgende punten:
  • Hoe kan ik mijn verkoopteam coachen?
  • Hoe motiveer ik mijn verkoopteam tot meer passie en (nog) betere resultaten?
  • Hoe dynamiseer ik het verkoopverhogend effect van sales meetings?

Waarom deze thematiek?

Verkopers dienen maximaal in hun sector te vertoeven bij hun klanten en prospecten. Als we onze verkopers managen, dan is dit om een verhogend verkoopeffect te bekomen via kruisbestuiving, motivatie, teamgevoel, info over nieuwe producten, forecasts, ... Gesprekken met het sales management dienen voor verkopers dan ook gesprekken te zijn waar zij naar uitkijken als een steeds terugkerende herbronning.
Leer nu in deze opleiding hoe u aan effectief sales management kan doen en hoe u meer uit uw sales team kan halen.

Wat mag je verwachten tijdens deze opleiding?

In deze interactieve, praktijkgerichte opleiding krijgt u aan de hand van reële cases veel tools aangeboden die u onmiddellijk inoefent tijdens individuele en ook groepsoefeningen, zodat u deze dan verder optimaal kan gebruiken in uw eigen werkomgeving.
Zo krijgt u een beter inzicht in uzelf als salesmanager/salescoach, leert u uw sterktes en zwaktes kennen en krijgt u daarnaast uiteraard een betere kijk op hoe u een verkoopteam observeert, begeleidt en opvolgt.
Daarnaast is er de mogelijkheid om tal van ervaringen uit te wisselen met de andere deelnemers en de trainer, zodat jullie ook van elkaar ervaringen kunnen leren.

Leerdoelstellingen tijdens deze opleiding?
  • Een verkoopproces kunnen opmaken met concrete parameters, voor uzelf en voor elke verkoper.
  • Samen met uw verkopers verkoopobjectieven kunnen samenstellen die afgestemd zijn op de verkoopactiviteiten.
  • Alle verkoopactiviteiten kunnen creëren, plannen, implementeren en controleren.
  • De prestaties van uw verkopers kunnen analyseren om hen daarna op gepaste wijze te sturen/te coachen.

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

U weet als salesmanager/salescoach waarmee uw verkoopteam bezig is, maakt betere afspraken over doelstellingen, onderneemt sneller actie en stuurt/coacht het salesteam bij waar nodig … wat uiteraard bijdraagt tot het behalen van uw salestargets.

Voor wie?

De opleiding is bestemd voor sales managers, verkoopsleiders, sales teamleaders, salescoaches, verkoopverantwoordelijken, bedrijfsleiders, zaakvoerders, commercieel directeurs, …

Programma

  • De sales manager en zijn doelstellingen:
    • De resultaatgerichte doelstellingen van de salesmanager
    • De competentiedoelstellingen van de salesmanager
    • Hoe persoonlijke prestatiedoelstellingen formuleren?
    • Hoe op een effectieve manier een potentieel-analyse van de verkoper maken?
  • De verkoper en zijn competenties:
    • Hoe objectieven bepalen? Kan SMART hierbij helpen?
    • De bespreking van de objectieven met de verkopers
    • Individuele en/of groepsobjectieven?
  • De verkoper en zijn motivatie:
    • Wat motiveert en demotiveert een verkoper?
    • Waarden en gedragscriteria van de effectieve verkoper
    • Hoe een verkoper tot hogere resultaten brengen?
    • Force field analyse
    • Beschikbare macht: positie & persoonlijke macht
    • Hoe omgaan met de kampioen en de zwakste verkoper?
  • De sales manager als coach:
    • Wat is jouw voorkeurstijl?
    • Hoe effectieve fieldcoaching implementeren?
    • Hoe diverse gesprekken voeren: evaluatie-, functionerings- & coachinggesprekken?
    • Hoe resultaten evalueren?
    • Werken met ‘funnels'
    • Organisatie van verkoopvergaderingen
  • Kenmerken van een effectief team:
    • Wat is de doelstelling van een verkoopvergadering?
    • Welke zijn de agendapunten van een verkoopvergadering?
    • Wat is het verloop van een verkoopvergadering?
      • Wat kan je voorbereiden?
      • Hoe bekom je actieve medewerking?
      • Hoe bereik je een consensus?
      • Concrete actiepunten en weekplanning
      • Neerslag en feedback
    • Frequentie en datum van verkoopvergaderingen
    • Hoe dynamiseer je de groep naar hogere prestaties?
  • Actieplan:
    • Opmaak van een individueel actieplan

Attest van deelname

Alle deelnemers die deze opleiding bijwonen, ontvangen een attest van deelname.

Trainer

Patrick COLLIN studeerde bedrijfspsychologie aan de Universiteit Gent. Hij bekleedde nadien diverse technische, commerciële en managementfuncties bij voornamelijk multinationale ondernemingen zoals ICL, Data General, Prime en Hewlett-Packard. Gedurende twee jaar was hij CEO van Comelog Benelux. Sinds 1991 is hij managing partner van PACO, een bureau gespecialiseerd in training & consulting op het vlak van sociale vaardigheden in management, sales en selfmanagement.

Praktisch

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Deze opleiding is op korte termijn enkel via in-company training te bestellen. Wij willen u graag verwittigen mocht dit wijzigen of kunnen vrijblijvend met u de mogelijkheden bekijken.

verwittig mij

Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier