Klantgericht telefoneren

Klantgericht telefoneren

Maak indruk aan de telefoon!
  • Indruk-wekkend onthalen
  • Professioneel doorverwijzen
  • Duidelijk communiceren, actief luisteren en efficiënt reageren
  • Indruk-latend afscheid nemen

Waarom deze thematiek?

De meest voorkomende manier waarop klanten met uw dienst/bedrijf in contact komen, is ongetwijfeld per telefoon. Via dat (eerste) contact vormt de klant zich in enkele seconden een beeld van uw organisatie. Het hoeft dus niet gezegd dat dit contact van het allergrootste belang is.

Wat mag u verwachten tijdens de opleiding?

In deze opleiding richten wij ons sterk op die momenten van de waarheid. Wij willen indruk-wekkend onthalen, professioneel doorverwijzen, duidelijk communiceren, actief luisteren, efficiënt reageren en indruk-nalatend afscheid nemen.

Daarnaast zoomen we in op die situaties waar het veel energie vergt om klantvriendelijk te blijven omdat de klant niet luistert, ongeduldig, onbeleefd of veeleisend is, moeilijk doet, ...

Bij deze telefoontraining werken we met een didactische digitale telefooncentrale die oefengesprekken registreert. De deelnemer kan zichzelf achteraf beluisteren en dat versterkt de motivatie.

Wat is het resultaat in uw dagelijks werkveld?

Na de opleiding
  • heeft u inzicht in hoe uw reacties tot stand komen
  • weet u hoe u uw reacties kan bijsturen
  • kan u indruk-wekkend onthalen vanuit een besef van het belang van de eerste en meestal allesbepalende indruk
  • kan u professioneel doorverbinden zonder irritaties
  • kan u indruk-nalatend afscheid nemen
  • kent u verschillende soorten vragen en weet u waar deze optimaal ingezet kunnen worden
  • beheerst u de vaardigheid om actief te luisteren

Voor wie?

Dit is een opleiding voor iedereen die in zijn dagelijkse beroepsactiviteit regelmatig telefonische gesprekken voert en graag de vruchten wil plukken van een professionelere en klantvriendelijkere aanpak.

Programma

Praktijk primeert!
  • Er wordt gewerkt met de communicatie-uitdagingen waar elk van de deelnemers persoonlijk en dagelijks mee te maken heeft.
  • Er wordt feedback gegeven op de huidige aanpak, vanuit de praktijk. Zo wordt die meteen bruikbaar en sluit de training aan bij uw kennis, vaardigheden en overtuigingen. Heel persoonlijk, want het is niet omdat iets werkt bij anderen, dat het daarom ook succesvol is voor u.

Getuigenissen

Dit was een heel zinvolle opleiding. Vlot bereikbare locatie, inhoudelijk zat alles goed. En bij deze ook zeker mijn complimenten voor de spreker.

Kjëll BRIES - EDITING MEDIA GROUP NV

Trainer

Claes Karen

Karen CLAES richtte in 2011, na 10 jaar ervaring als docente in een lerarenopleiding, het opleidingsbureau VICE Consultancy op. Als pedagoge heeft ze zich voornamelijk gespecialiseerd in het ondersteunen van mensen in moeilijke professionele communicaties. Haar stokpaardje is het contact met klanten/collega’s/… aangenamer, efficiënter en klantvriendelijker te maken. Enthousiasme is haar handelsmerk.

Praktisch

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Deze opleiding is op korte termijn enkel via in-company training te bestellen. Wij willen u graag verwittigen mocht dit wijzigen of kunnen vrijblijvend met u de mogelijkheden bekijken.

verwittig mij

Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier