Business and finance processes

Business and finance processes

Following this training will enable you to:

  • map all processes impacting financial results and build policies and procedures that will ensure financial control without jeopardising the efficiency of the business
  • develop a delegation of authority manual that allows the organisation to keep a close watch on company funds and the autorities to spend money
  • map all fund control processes such as accounts payable, accounts receivable, expenses, investment spend and payroll in a integrated way with the other business processes
  • ensure control of funds and proper decision making and reliable accounts and reporting

This training is also a module in our Financial management expert program.

You need to have followed the Finance basics training to be able to join this module or pass our entry questionnaire to check prior knowledge.

Approach

This training is comprised of an interactive workshop with example cases for all processes, supported by an exercise to map your own processes. 

Outcome

After this training, you will be able to:

  • design the right processes to ensure:
    • good accounting practices
    • reliable reporting outcomes
  • define clear ownership of those processes
  • write finance procedures and control them

Target group

  • People starting a role within Finance
  • Non financial Managers
  • General Managers
  • Senior Management Assistants
  • Engineers
  • Non Financial Specialists
  • HR Managers
  • Everyone else interested in Finance

Program

During this training, the following topics will be treated:

  • how to identify key business processes
  • how to design your finance processes in line with business
  • accounts payable, accounts receivable en general accounting
  • designing processes for good budgeting and reporting
  • monthly close processes
  • management reporting processes

Certificate

After succesfully completing this program, you will receive an Amelior-certificate, declaring that you are knowledgable on:

  • understanding and designing financial processes
  • developing financial delegation of authorities policies and procedures
  • designing financial controls in other business processes
  • ensuring significant expenditure control
  • guiding financial audits

Trainer

Raes Marc

Marc RAES is een Senior Change Leader, Consultant, Interim Manager en Coach. Zijn passie is mensen te enthousiasmeren door hun competenties en inzichten in zichzelf en hun omgeving te verruimen. Zijn aanpak is hierbij altijd interactief, engagerend, pragmatisch en steeds gefundeerd op solide conceptuele inzichten en praktische ervaringen. 

Hij bouwt hiervoor op meer dan 20 jaar business ervaring als Senior Executive in Finance, HR, Procurement, Commercial, Business Process Management, Change Management en General Management in een industriële/service en FMCG (fast moving consumer goods) omgeving. Heel zijn traject is doorweven met een uitgesproken engagement in Coaching en Mentoring waarvoor hij ook is geaccrediteerd door the Sheffield Hallam University.

Praktisch

Duur: 1 day
Start op: donderdag 15 november 2018, Lokeren
Inschrijven
Prijs: vanaf €295

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Jan SEGIER
+32 (0)56 23 20 64

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
dinsdag 13 november 2018, van 09u00 tot 17u00
Biznis
Zelebaan 100, 9160 Lokeren
Tel.: 09/326 85 00
Klik hier voor een plannetje
Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 16 okt 2018 €335 €295 €390
Prijs €370 €325 €435

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Schrijf in met collega’s voor een open opleiding en elke tweede, derde, enz... deelnemer krijgt 20% korting. Lees meer...

    Ook leden betalen aanzienlijk minder zoals u ziet. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €35 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor steun van Alimento (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.
Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier