Financial investment project analysis

Financial investment project analysis

Following this training will enable you to:

  • support your investment project proposals with the necessary financial analyses and build the business case for your investment projects
  • monitor financial performance of your investment projects and develop tools to properly manage investment budgets
  • make the distinction between financial and non financial project and build business cases for both

This training is also a module in our Financial management expert program.

You need to have followed the Finance basics training to be able to join this module or pass our entry questionnaire to check prior knowledge.

Approach

This training is comprised of a business case driven workshop. You will be working out your own financial justification and your own business case for financial and non financial projects. 
 

Outcome

After this training, you will be able to:

  • identify types of projects
  • develop investments analysis
  • build your business case
  • convince management
  • manage project budgets

Target group

  • People starting a role within Finance
  • Non financial Managers
  • General Managers
  • Senior Management Assistants
  • Engineers
  • Non Financial Specialists
  • HR Managers
  • Everyone else interested in Finance

Program

During this training, the following topics will be treated:

  • financial and non financial projects
  • basics of financial impacts of projects
  • investment analysis with payback, discounted cash flows
  • building your business case

Certificate

After succesfully completing this program, you will receive an Amelior-certificate, declaring that you are knowledgable on:

  • analysing and motivating the financials of investment projects
  • designing investment analysis tools
  • influencing investment decision making
  • developing investment business cases
  • managing investment projects follow up

Trainer

Marc RAES is a Senior Finance Executive, Change Leader, Consultant, Interim Manager, Trainer and Coach.
  • His passion is to enthuse people by expanding their insights and competencies. 
  • His approach is always interactive, engaging, pragmatic and always grounded in solid conceptual insights and practical experience..
  • For this, he builds on 30 years of wide business experience as a Senior Executive in Finance, HR, Procurement, Commercial, Business Process Management, Project and Change Management and General Management in an International, Industrial, Service and FMCG environment.
  • All of his career is coloured by an outspoken commitment to training, coaching and mentoring, for which he has an accreditation from the Sheffield Hallam University.

Praktisch

Duur: 1 day
Start op: woensdag 07 november 2018, Lokeren
Inschrijven
Prijs: vanaf €295

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Jan SEGIER
+32 (0)56 23 20 64

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
woensdag 7 november 2018, van 09u00 tot 17u00
Biznis
Zelebaan 100, 9160 Lokeren
Tel.: 09/326 85 00
Klik hier voor een plannetje
Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 08 okt 2018 €335 €295 €390
Prijs €370 €325 €435

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Schrijf in met collega’s voor een open opleiding en elke tweede, derde, enz... deelnemer krijgt 20% korting. Lees meer...

    Ook leden betalen aanzienlijk minder zoals u ziet. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €35 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor steun van Alimento (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.
Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier