Chief Happiness Officer

Bouwen aan werkgeluk

Chief Happiness Officer

Dat werkgeluk zorgt voor betrokken en loyale werknemers, is al lang geen geheim meer. Maar hoe kan u zelf optimaal bijdragen tot het verhogen van dit werkgeluk binnen uw organisatie?

Tijdens deze training verwerft u een praktische basiskennis van de voornaamste geluksfactoren om werkgeluk te bereiken.

Er wordt dan ook dieper ingegaan op onderstaande punten:
  • Wat is de rol van een Chief Happiness Officer binnen de organisatie?
  • Wat zijn de basistaken van een Chief Happiness Officer?
  • Hoe kan u die taken uitvoeren zodat ze optimaal bijdragen tot een gelukkige organisatie?

Waarom deze opleiding?

Geluk is meer dan een mood. Het is een diep gevoel van tevredenheid, voldoening halen uit uw werk, erkenning krijgen voor uw werk, een collega helpen, ... Slechts 23% van onze medewerkers is gezond, gemotiveerd en productief. 72% heeft verhoogde kans op uitval en mindere productiviteit (bron: 361° Works). Hoog tijd dus om hier iets aan te doen.

De meeste leidinggevenden erkennen dat een gelukkige werkplaats een impact heeft op de betrokkenheid en loyaliteit van de werknemers. Onderzoek toont aan dat gelukkige werknemers zelfs tot 12% productiever zijn (bron: Robert Half). 

Het creëren van een gelukkige werkplek wordt gesitueerd binnen de HR-afdeling. De prioriteiten van de meeste huidige HR-medewerkers liggen echter op andere vlakken zoals werving en selectie, personeelsadministratie, ...

Dit toont het belang van de Chief Happiness Officer aan. De CHO is een motivator, een stimulator, iemand die zich richt op het welzijn van de medewerkers in de breedste zin van het woord. Iemand die gelooft dat gelukkige werknemers ook betere werknemers zijn.

Met deze opleiding willen we u dan ook leren het werkgeluk binnen uw bedrijf te verhogen.

Wat mag u verwachten tijdens de opleiding?

Tijdens deze workshop wordt dieper ingegaan op hoe u uw taak als Chief Happiness Officer nog beter kunt uitvoeren en hoe u kan bijdragen tot meer werkgeluk binnen de organisatie. 

Er ligt een grote nadruk op intervisie, op het leren van en met elkaar. 

Tijdens deze training wordt gewerkt aan volgende leerdoelstellingen:
  • weten wat een Chief Happiness Officer kan betekenen binnen een organisatie
  • inzicht in het begrip 'werkgeluk'
  • inzicht in de verschillende geluksfactoren
  • methodieken kunnen toepassen om werkgeluk te verhogen in teams en organisaties
  • weten hoe je werkgeluk kan meten

Wat is het resultaat in uw dagelijks werkveld?

Na de opleiding beschikt u over methodieken om gelukkige, gemotiveerde, gezonde, getalenteerde en geïnformeerde medewerkers aan te trekken en te behouden. Daarnaast heeft u een duidelijk zicht op de taak van de Chief Happiness Officer. Dit maakt dat u uw taak als CHO beter zal kunnen uitvoeren en optimaal kan bijdragen tot het behalen van de organisatiedoelstellingen.

Voor wie?

Deze opleiding richt zich tot:
  • iedereen die interesse heeft in werkgeluk en het verhogen ervan
  • iedereen die interesse heeft in human resources management
Voor deze opleiding is geen voorkennis vereist.

Programma

Dag 1
  • Happy to know you - kennismaking
  • Happiness is ... - wat is werkgeluk?
Dag 2
  • Sharing happiness - tools om het werkgeluk te verhogen
Dag 3
  • Sociale en emotionele vaardigheden voor een CHO
Dag 4 (halve dag)
  • Opzetten van een gezondheisbeleid binnen een organisatie
Dag 5 (halve dag)
  • Terugkomdag

Trainers

De Clercq Marie-Noëlle (alg)

Marie-Noëlle DE CLERCQ is consultant bij Amelior sinds 2012 binnen het domein ‘People Management’. Omwille van haar ruime interesse voor menselijke interacties heeft ze na haar Bachelor opleiding ‘Office Management optie talen & communicatie' meerdere modules psychologie gestudeerd aan de Open Universiteit van Gent.
Marie-Noëlle werkte sinds 1996 in Volvo Logistics waar ze de laatste 10 jaar interne consultant Operational Development was. Dit hield onder meer in: het geven van leader- en coachtrainingen evenals het coachen van management teams zowel in binnen- als buitenland. Zij was eveneens change coach voor het opstarten van verbeterteams in een continu verbeterproces.
Haar specialisaties door continu leren en praktijkervaring situeren zich in de domeinen Change Management, Competentiemanagement en Talentontwikkeling, Communicatie & Motivatie en Leiderschapsvaardigheden. Haar motto: 'Mensen vleugels geven!'

Kimpe Annelies

Annelies KIMPE behaalde een master in de Toegepaste Taalkunde en vulde dit diploma aan met een Pedagogische Bekwaamheid. Na jaren werkzaam te zijn geweest als 'Assistant Corporate Communication' bij de Picanol Group (Ieper), maakte ze in 2009 de overstap naar Amelior. Zij is werkzaam als trainer/consultant binnen het domein People, waar zij haar expertise op vlak van time management, presenteren en vergaderen, ... dagdagelijks benut in zowel profit als not-for-profit organisaties.

Praktisch

Duur: 3 dagen en 2 halve dagen
Start op: maandag 01 oktober 2018,
Inschrijven
Prijs: vanaf €1015

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
Vanaf oktober/november 2018
Regio Gent
N/A

Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 01 sep 2018 €1170 €1015 €1350
Prijs €1300 €1125 €1500

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Schrijf in met collega’s voor een open opleiding en elke tweede, derde, enz... deelnemer krijgt 20% korting. Lees meer...

    Ook leden betalen aanzienlijk minder zoals u ziet. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €115 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor IPV-Steun (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.