Succesvol verkopen doe je zo!

Succesvol verkopen doe je zo!

Van prospectie, over offerte naar win-win afsluiting

* Scoor tijdens het eerste gesprek
* Ontdek de koopmotieven
* Argumenteer jouw unieke voordelen
* Negotieer win-win deals
* Fideliseer jouw klanten tot actieve referenties

Waarom deze thematiek?

Tijdens commerciële transacties zijn onderhandelingssituaties en prijsdiscussies frequent aan de orde. Verkopers moeten vlotter omzet kunnen draaien en minder korting toestaan. Uiteraard begint het salesproces eerst bij een succesvolle prospectie welke afspraken genereert met beslissers. Meer aandacht schenken aan sfeerscheppers geeft meer informatie over de klantenbehoeftes. Dit geeft meer kans om te scoren met het juiste argumentarium.

Naast theoretische denkkaders en een onderhandelingschecklist leert de verkoper extra commerciële vaardigheden welke een verkoopverhogend effect resulteren. Kortom een groeipad naar topverkoper.

Wat mag je verwachten tijdens de opleiding?

Dit is een zeer praktijkgerichte sales opleiding waarin je tools aangeboden worden die je onmiddellijk kunt gebruiken in je werkomgeving.  Vaardigheden en competenties worden geoefend aan de hand van zeer praktijkgetrouwe situaties.

Leerdoelstellingen tijdens deze opleiding:

  • Succesvol telefonische prospecties kunnen voeren bij prospecten / klanten.
  • Jouw voorkeur communicatiestijl leren kennen en de 5 communicatiestijlen weten te hanteren.
  • Kunnen effectief een face-to-face gesprek voeren.
  • Sfeer- en machtscheppers weten te gebruiken.
  • Koopmotieven en argumentarium weten te hanteren.
  • Prijsdiscussies kunnen voeren zonder toegevingen.
  • Leren closingtechnieken gebruiken.
  • Lange termijn klantenrelaties aanhouden met verkoopverhogend effect.

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

Na deze opleiding:

  • Genereer je vlotter afspraken.
  • Verkoop je méér met minder korting.
  • Geniet je meer van je sales job doordat je de commerciële vaardigheden beter beheerst.

Voor wie?

Alle commerciële medewerkers in buitendienst zoals verkopers, accountmanagers en salesengineers ... zowel actief in de secundaire als tertiaire B2B sector.

Evenals alle aankopers die het “andere verhaal willen horen”.

Programma

Dag 1: Prospectie en communicatiestijlen:

  • Telefonische prospectie en afspraken maken met het AIDRA model.
  • Welke zijn de 5 verkoop communicatiesstijlen?
  • Testen van jouw commerciële voorkeur communicatiesstijl.
  • Hoe omgaan met de verschillende aankoop communicatiestijlen?
  • Welk is de beste verkoop communicatiestijl?

Dag 2: Face to face, behoeftendetectie en voordeelargumentatie:

  • Welke zijn de juiste vragen – naar vorm en inhoud -  die je wanneer moet stellen tijdens een face to face gesprek?
  • Welke zijn jouw sfeer- en machtscheppers?
  • Hoe ontdek je het verschil tussen een klantenprobleem en een klantenbehoefte?
  • Gebruik van het FFB-model in relatie met de DMU criteria.
  • Hoe bouw je een verkoopargumentarium (sellogram) op?

Dag 3: Offerte, prijsnegotiatie, closing en nazorg:

  • Wat is de essentie van mijn kladwerk en mijn offerte?
  • Timing van prijsnegotiaties in de verkoopcyclus.
  • Welke zijn de prijsnegotiatietechnieken?
  • Hoe vang je weerstanden op?
  • Hoe herken je koopsignalen?
  • Afsluittechnieken naar de bestelling.
  • Nazorg en onderhoud van de LT klantenrelatie.
  • Hoe genereer je een verkoop verhogend effect?

Cursisten aan het woord

"Goede cursus, een aanrader!"

Kevin VERSONNEN, DE FRUYTIER

"Ik ben zeer tevreden over de cursus! Goede lesgever, mooie lokatie, is voor herhaling vatbaar!"

Jantina DE VYLDER, VETPHARM

"De belangrijkste momenten uit verkoopscontacten op hoog niveau werden heel natuurlijk overgebracht, o.m. door rollenspelen. Geen saaie theorie, maar doorleefde praktijkvoorbeelden en een scheutje frisse humor. Bij mijn gesprekken pas ik nu een aantal eenvoudige technieken toe, die me veel tijd en ergernis beparen"

Steven DUYTSCHAEVER, Senior account manager, EASYFAIRS

Trainer

Patrick COLLIN studeerde bedrijfspsychologie aan de universiteit Gent. Hij bekleedde nadien diverse technische, commerciële en managementfuncties bij voornamelijk multinationale ondernemingen zoals ICL, Data General, Prime en Hewlett-Packard. Gedurende twee jaar was hij CEO van Comelog Benelux. Sinds 1991 is hij managing partner van PACO, bureau gespecialiseerd in training & consulting op het vlak van sociale vaardigheden in management, sales en selfmanagement.

Praktisch

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
donderdag 24, 31 mei, 14 juni 2018, van 09u00 tot 17u00
De Montil
Moortelstraat 8, 1790 Affligem
Tel.: +32(0)2 583 00 70
Klik hier voor een plannetje
Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 24 apr 2018 €1295 €1115 €1475
Prijs €1440 €1240 €1640

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Schrijf in met collega’s voor een open opleiding en elke tweede, derde, enz... deelnemer krijgt 20% korting. Lees meer...

    Ook leden betalen aanzienlijk minder zoals u ziet. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €105 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor IPV-Steun (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.
Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier