Waarom dit thema?
Waarom deze opleiding?
U krijgt technieken en tips aangereikt m.b.t. het voeren van groeigesprekken en het geven van constructieve feedback in het dagelijks werkveld.
Tijdens deze bedrijfsinterne opleiding worden meerdere voorbeelden gebruikt om de link naar de praktijk te verduidelijken.
Een bedrijfsinterne opleiding betekent:
- Opleidingsprogramma op maat van jouw wensen
- Waar en wanneer het past, ook online mogelijkheden
Wij adviseren eveneens om ook een opleiding aan de medewerkers aan te bieden, die hen zal helpen om hun groeigesprek voor te bereiden:
Opleiding ‘Een actieve rol aannemen in mijn groeigesprek’ – 0.5 dag – op aanvraag
Inhoud
Wat is een groeigesprek
- een open gesprek, een respectvolle dialoog waar gelijkwaardigheid centraal staat.
- het is aan je medewerker om stil te staan bij zijn of haar groei, jouw rol is coachend.
De fases van een groeigesprek
- Voorbereiding door LG én MW
- Het eigenlijke gesprek (VIS) – Opening, kern en slot
- Nazorg (open feedbackcultuur)
Wat zijn competenties:
- Het verschil tussen technische en gedragscompetenties
- Indicatoren
Communicatie vaardigheden bij het voeren van groeigesprekken:
- Actief luisteren (de juiste vragen stellen)
- Constructief feedback geven
- de STAR-methodiek bij het toelichten van competenties
Inoefenen van: actief luisteren, constructieve feedback geven, waarderend communiceren, de juiste vragen stellen, doorvragen,... aan de hand van simulatie oefeningen
Voor wie
- Iedereen die leiding geeft aan medewerkers en het functioneren van hun medewerkers positief willen ondersteunen.
- Medewerkers uit de HRM-afdeling, zoals HR-managers, personeelsverantwoordelijken, … die leidinggevenden begeleiden bij het voeren van groeigesprekken.
Prijs
- Via KMO-portefeuille tot 30% subsidie
- Geniet van extra korting als lid
- Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een oplossing op maat
Na de opleiding
- Je kan jouw gesprek op een effectieve manier voorbereiden
- Je kan een efficiënt groeigesprek voeren met jouw medewerker
- Je bent in staat actief te luisteren naar jouw medewerker.
- Je voert jouw gesprek op een waarderende toon.
Docenten
- jarenlange ervaring in Corporate Communication
- expert in timemanagement, presenteren en communiceren