Maatregelen Covid-19

Ook bij Amelior komt het 'normale’ leven stilaan terug op gang. Zo kunnen de cursisten al een aantal opleidingen volgen op onze locatie in Kortrijk. Daar zijn wij natuurlijk heel verheugd om. Eén van de belangrijkste kernwaarden van Amelior is de veiligheid en gezondheid van zijn klanten en werknemers te verzekeren. Daarom hebben ook wij een aantal maatregelen genomen om de klanten op een veilige manier te kunnen ontvangen.
covid maatregelen

Wij lichten jullie graag toe over de maatregelen die wij genomen hebben.

 Eerst en vooral vragen wij van onze klanten om niet te komen als ze last hebben van één van de volgende symptomen:

  • Verkoudheid
  • Hoesten
  • Koorts
  • Andere griepachtige verschijnselen

Iedereen die ons gebouw wil betreden moet in het bezit zijn van een mondmasker.
Onze cursisten zijn op voorhand geïnformeerd geweest om zo veel mogelijk gespreid toe te komen. Zodanig dat er geen overrompeling is aan de ingang. De 1,5 meter afstand regel dient ook gerespecteerd te worden in het ganse gebouw. Zowel in het leslokaal als tijdens de pauzes.

Eens de klant binnen is vragen wij hen om het circulatieplan te volgen. Dit wordt op een zeer duidelijke manier aangetoond. Het circulatieplan verloopt in wijzerzin. Overal in het gebouw is er de mogelijkheid om de handen te ontsmetten of te wassen (in de toiletten). Wij vragen dan ook vriendelijk aan onze klanten om dit zoveel mogelijk te doen. Zeker na aankomst, voor en na een toiletbezoek, voor en na de lunch en voor het vertrek naar huis. 

Voor een toiletbezoek is een mondmasker dragen verplicht. Dit omdat de social distancing hier moeilijk toe te passen is. 

In het leslokaal staan alle banken minstens op 1,5 meter afstand van elkaar. Zodat de social distancing gerespecteerd wordt. Om binnen en buiten te gaan werken we met het “last in first out” principe. Hier ook met de reden om de social distancing te respecteren. 

De ruimte waar de cursisten hun pauzes doorbrengen is in deze Covid 19-tijd iets minder aangenaam dan anders. Maar de klant kan wel nog altijd koffie en/of thee verkrijgen en ook frisdranken. De bediening van de koffiemachine is veilig omdat de klant gebruik maakt van een wattenstaafje om de machine te bedienen.  

De mogelijkheid om te lunchen blijft bestaan. In plaats van een mand met allerlei verschillende kleine broodjes kan de klant nu kiezen welk belegd broodje hij of zij neemt. Deze gepersonaliseerde broodjes worden dan mooi op tafel gelegd zodat de klant enkel nog maar zijn of haar broodje moet zoeken. 

Het cursusmateriaal voor de klanten wordt klaargemaakt met de inachtname van de hygiënevoorschriften inzake corona.