Amelior blog betreffende Communicatie

Getuigenis

Geweldloze communicatie - een cursiste vertelt

“Praat jij nog of communiceer jij al?” Met deze titel trok de e-mail van Amelior meteen mijn aandacht. Want de vraag is terecht: wij praten veel, maar verwoorden we onze boodschap wel altijd op een goede manier, zodat anderen horen wat we zeggen en niet enkel hoe we iets zeggen? Maken we voldoende duidelijk wat we nu eigenlijk van onze gesprekspartner verwachten?

25/02/2019 - Amelior
Artikel

Is uw team klaar voor feedback? - 3 cruciale vragen

Feedback geven- het lijkt een gemakkelijke oplossing voor vele problemen op het werk. People Managers willen daarom graag een training ‘feedback geven’ organiseren. Dat kan natuurlijk. Maar zal die cursus hun probleem oplossen? Is het dat waar ze op dat moment op zoek naar zijn? Heel dikwijls is het team of de organisatie nog niet klaar om de sprong naar ‘hoe feedback geven’ te maken. Stel uzelf eerst deze drie cruciale vragen.

14/12/2018 - Annelies Wybo
Getuigenis

Hoe leer je zelfzeker presenteren? Een cursiste vertelt

Wie kent het niet? Het gevoel van zweethandjes omdat u een presentatie moet geven? Of misschien twijfelt u over hoe u de boodschap juist kan overbrengen? Tenslotte wilt u iets bereiken met uw presentatie en dus mag het wel indruk maken. De opleiding ‘Boeiend spreken en presenteren voor een groep’ helpt u daarbij. Esther Geerkens vertelt over haar ervaring.

12/11/2018 - Amelior
Artikel

Functioneringsgesprekken? Ja, al wandelend!

Hoe zit dat toch met die functioneringsgesprekken? Moeten we ze nu afschaffen of niet? Er verschijnen regelmatig artikels over de zin en onzin van deze gesprekken. Wanneer je tussen de lijnen leest, voel je toch dat de behoefte aanwezig is om de praten met elkaar als medewerker en leidinggevende op een gelijkgestelde basis. En dit kan de dag van vandaag op een andere en betere manier dan wat we al jarenlang kennen..

30/10/2018 - De Clercq Marie-Noëlle (alg)
Artikel

5 tips om om te gaan met verbale agressie

Merkt u ook dat mensen steeds mondiger worden? Schrikt u ook wel eens van de reacties van een klant? Vraagt u zich soms af hoe u beter zou kunnen reageren op verbale agressie? Heeft u het soms moeilijk om zelf rustig te blijven in deze situaties? En merkt u dat het gesprek achteraf nog wat nazindert?

15/08/2018 - Claes Karen