Stad Kortrijk behaalt als eerste openbaar bestuur het zilveren label van Investors in People

oktober 2017


(Stad Kortrijk: persbericht dd 18 oktober 2017)

 

In september 2017 kregen alle medewerkers van de stad de kans om in een vragenlijst hun mening te geven over hun werkgever. De vragen peilden naar hoe we in onze organisatie omgaan met leiderschap, mensen ondersteunen en ontwikkelen en continu verbeteren.

65% van de medewerkers hebben de enquête online of op papier ingevuld, tussen 1 en 19 september 2017. Dit was voldoende om een representatief resultaat te bekomen. Daarnaast werden 51 medewerkers uitgenodigd voor een interview met de vertegenwoordiger van Investors in People.

De stad behaalt globaal een Zilveren label. Maar Investors in People formuleert natuurlijk ook enkele aandachtspunten die zullen leiden tot een actieplan. Investors in People zal in 2018 en 2019 opnieuw langskomen om dit actieplan op te volgen, samen met het managementteam. In 2020 volgt dan een nieuwe bevraging van de stadsmedewerkers. Arne Vandendriessche, schepen van Mensen en Gebouwen: “Stad Kortrijk is de allereerste stad en bovendien slechts de 6e organisatie van België die het zilveren IiP label in ontvangst mag nemen. Dit label bevestigt het vele talent van onze medewerkers die zich dagdagelijks met passie en goesting inzetten voor onze stad. Investors in People gebruikt een wetenschappelijke benadering om de betrokkenheid en intrinsieke motivatie van onze medewerkers te evalueren en stelt concrete acties voor om hun tevredenheid te verhogen.”

Geert Hillaert, stadssecretaris: “We zitten in een heel competitieve arbeidsmarktomgeving, ook wij ondervinden de war on talent. Het IiP-label ondersteunt ons bij het uittekenen van een personeelsbeleid waardoor de stad zich kan tonen als aantrekkelijke werkgever waar medewerkers kansen krijgen om hun ding te doen en zichzelf te ontwikkelen.”

Meer info: Arne Vandendriessche, schepen van Mensen en Gebouwen, 0478 34 78 32

Op de hoogte blijven van onze opleidingen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Recente blogs

12/11/2019 - Amelior

Financial Management Expert Program - een cursist vertelt

Stephan Stremeersch is postdoctoraal onderzoeker aan de Universiteit van Gent. In zijn huidige functie is hij vooral bezig met research in de farmaceutische sector, maar er zijn grote plannen. Stephan is betrokken bij een spin-off van een van de huidige projecten bij de UGent. Hij is een kei in zijn vakgebied maar de economische achtergrond mocht wat steviger zijn, vond hijzelf: “Ik zocht specifiek een opleiding die me een sterke kennis in financieel management zou geven. Een hands-on ervaring waarmee ik onmiddellijk aan de slag kon. Online kwam ik bij Amelior uit. Toen ook nog een collega Amelior aanbeval, wist ik wel dat het goed zat.”

26/09/2019 - Libbrecht Jan

Statistische software kiezen: JMP of Minitab?

Wie af en toe beroep doet op statistiek om inzicht te verwerven in data, zal al vastgesteld hebben dat Excel geen statistisch pakket is. Niet alleen is de standaard beschikbare “Analysis ToolPak” invoegtoepassing in Excel door weinigen gekend, maar vooral op het vlak van visualisatie, interpretatie en diepgang qua statistiek blijft de Excel gebruiker op zijn honger. Op de markt van statistische software is er een ruim aanbod aan degelijke pakketten. Twee daarvan zijn prominent aanwezig in de bedrijfswereld: Minitab en JMP.

17/09/2019 - Anckaert Pascal

Nieuw kwaliteits-en registratiemodel opent de deur naar 28 steunmaatregelen van de Vlaamse Overheid

Wie beroep wil doen op subsidies of steunmaatregelen vanuit het Departement Werk en Sociale Economie van de Vlaamse Overheid (WSE), Syntra Vlaanderen of VDAB, moet vanaf september 2019 werk maken van het voldoen aan het nieuwe kwaliteits- en registratiemodel dat vanaf dan in voege treedt.