Business en financiële processen

Waarom dit thema?

Als manager wordt u hoe langer hoe meer geconfronteerd met financiële begrippen en met de financiële denkwijze.

Om optimaal te renderen en om professioneel verder te groeien naar uitmuntendheid heeft u kennis van financieel management nodig. Zeker wanneer u doorgroeit in de organisatie en u door empowerment meer en meer bevoegdheden en verantwoordelijkheden krijgt. Kennis van financieel management is een noodzaak geworden voor hedendaagse managers.

Waarom deze opleiding?

Omdat u na deze opleiding:

  • de juiste processen kan opstellen om uw boekhouding en rapportering op een correcte manier uit te voeren.
  • duidelijk kan bepalen wie voor wat verantwoordelijk is. 
  • financiële processen kan opmaken en opvolgen.

Meerdere cases en voorbeelden worden gebruikt om de link naar de praktijk te verduidelijken.

Eigen inbreng wordt aangemoedigd. Uw eigen case kan meteen onder handen genomen worden tijdens de les

Dit is een module van de modulaire opleiding 'Financieel management expert programma'. De modulaire training wordt afgesloten met een persoonlijk project als toepassing van de onderwerpen die aan bod zijn gekomen of een combinatie ervan. Bij het succesvol afronden van de volledige training, ontvangt u een Amelior certificaat.

Voor wie

Om deze training te volgen moet u de module 'Analyse van financiële investeringsprojecten' gevolgd hebben of een vragenlijst invullen zodat we uw kennis kunnen testen.

Inhoud

  • Belangrijke bedrijfsprocessen herkennen
  • Financiële processen die in overeenstemming zijn met uw bedrijf(svisie)
  • Crediteuren, debiteuren en algemene boekhouding
  • Processen opstellen voor goede budgettering en rapportering
  • Maandelijkse afsluit
  • Management rapporteringsprocessen

Na de opleiding

  • Kan u alle processen die impact hebben op het financieel resultaat in kaart brengen. 
  • Kan u procedures opstellen / een beleid voeren die de financiële controle verzekert zonder de efficiëntie van het bedrijf in het gedrang te brengen. 
  • Kan u een financieel handboek opstellen waardoor de organisatie een goed zicht heeft op de bedrijfsfinanciering en - uitgaven. 
  • Kan u alle processen die betrekking hebben op de bedrijfsfondsen in kaart brengen, zoals crediteuren beheer en debiteuren beheer, diverse uitgaven, investeringen en payroll. 
  • Beheerst u budgetten, neemt u correcte beslissingen en rapporteert u nauwgezet.

Docenten

Marc Raes
Marc Raes

Marc is een Senior Change Leader, Consultant, Interim Manager en Coach. Zijn passie is mensen te enthousiasmeren door hun competenties en inzichten in zichzelf en hun omgeving te verruimen. Zijn aanpak hierbij is altijd interactief, engagerend, pragmatisch en steeds gefundeerd op solide conceptuele inzichten en praktische ervaringen. Hij bouwt hiervoor op meer dan 20 jaar business ervaring als Senior Executive in Finance, HR, Procurement, Commercial, Business Process Management, Change Management en General Management in een industriële/service en FMCG (fast moving consumer goods) omgeving. Heel zijn traject is doorweven met een uitgesproken engagement in Coaching en Mentoring waarvoor hij ook is geaccrediteerd door the Sheffield Hallam University. Hij is Expert in Innovative Organisational Design (Flanders Synergy). Marc is geaccrediteerde Insights Practitioner, MBTI - TDI Practitioner, Investors in People Specialist en lid van 'The Professional Mentor'.

LinkedIn profiel bekijken

Prijs

€ 435 excl. BTW

Lid van Amelior?

Lid van Amelior: € 370 excl. BTW
Non-profit Amelior lid: € 325 excl. BTW

Lid worden kan al vanaf € 200 per jaar.