Klantgericht telefoneren

Maak indruk aan de telefoon
Eerst volgende opleiding: 2 sessies vanaf donderdag 04 maart 2021
Zwijnaarde
Bekijk alle data & locaties

Waarom dit thema?

De meest voorkomende manier waarop klanten met uw dienst/bedrijf in contact komen, is ongetwijfeld per telefoon. Via dat (eerste) contact vormt de klant zich in enkele seconden een beeld van uw organisatie. Het hoeft dus niet gezegd dat dit contact van het allergrootste belang is.

Waarom deze opleiding?

Er wordt gewerkt met de communicatie-uitdagingen waar elk van de deelnemers persoonlijk en dagelijks mee te maken heeft. Er wordt feedback gegeven op de huidige aanpak, vanuit de praktijk. Zo wordt die meteen bruikbaar en sluit de training aan bij uw kennis, vaardigheden en overtuigingen. Heel persoonlijk, want het is niet omdat iets werkt bij anderen, dat het daarom ook succesvol is voor u.

Er wordt gewerkt met een didactische digitale telefooncentrale die oefengesprekken registreert. Op deze manier kan de deelnemer zichzelf achteraf beluisteren. Dit versterkt de motivatie.

U krijgt meteen tips & tricks mee die u op de werkvloer kan implementeren.

Door het spreiden van de lesdagen in tijd heeft u de mogelijkheid om het geleerde om te zetten in de praktijk en feedback te krijgen op de inspanningen en resultaten van de voorbije periode.

Voor wie

Dit is een opleiding voor iedereen die in zijn dagelijkse beroepsactiviteit regelmatig telefonische gesprekken voert en graag de vruchten wil plukken van een professionelere en klantvriendelijkere aanpak.

Klantvriendelijk telefoneren - doelgroep

Inhoud

Deze opleiding richt zich op die momenten van de waarheid: 

  • Indruk-wekkend onthalen
  • Professioneel doorverwijzen
  • Duidelijk communiceren, actief luisteren en efficiënt reageren
  • Indruk-latend afscheid nemen

Daarnaast wordt er ingezoomd op situaties waar klantvriendelijk blijven veel energie vergt omdat de klant niet luistert, ongeduldig, onbeleefd of veeleisend is, moeilijk doet, ...

Na de opleiding

  • Heeft u inzicht in hoe uw reacties tot stand komen.
  • Weet u hoe u uw reacties kan bijsturen.
  • Kan u indruk-wekkend onthalen vanuit een besef van het belang van de eerste en meestal allesbepalende indruk.
  • Kan u professioneel doorverbinden zonder irritaties.
  • Kan u indruk-nalatend afscheid nemen.
  • Kent u verschillende soorten vragen en weet u waar deze optimaal ingezet kunnen worden.
  • Beheerst u de vaardigheid om actief te luisteren.

Docenten

Karen Claes
Karen Claes

Karen richtte in 2011, na 10 jaar ervaring als docente in een lerarenopleiding, het opleidingsbureau VICE Consultancy op. Als pedagoge heeft ze zich voornamelijk gespecialiseerd in het ondersteunen van mensen in moeilijke professionele communicaties. Haar stokpaardje is het contact met klanten, collega’s … aangenamer, efficiënter en klantvriendelijker te maken. Enthousiasme is haar handelsmerk.

LinkedIn profiel bekijken

Prijs

€ 1115 excl. BTW

Lid van Amelior?

Lid van Amelior: € 950 excl. BTW
Non-profit Amelior lid: € 835 excl. BTW

Lid worden kan al vanaf € 200 per jaar.

Waar & wanneer

Wanneer: 2 sessies vanaf donderdag 04 maart 2021 Bekijk alle data
  • donderdag 04 maart 2021 - 09:00 - 17:00
  • dinsdag 16 maart 2021 - 09:00 - 12:30

Jouw datum niet in deze lijst?

Blijf op de hoogte van nieuwe data