Kwaliteit

Als pionier in de kwaliteitszorg biedt Amelior u een breed palet aan opleidingen rond kwaliteitszorg in de ruime zin van het woord. Elke kwaliteitsprofessional vindt hier zijn gading.

Klantenrelaties

Service Management

Incompany trainingen

Gerelateerde blogs

Getuigenis

Hoe bouw je aan werkgeluk ? Een cursiste vertelt...

Voor Charline D'Hoekers, Health, Safety and Environment Manager Offshore bij Senvion kwam de opleiding ‘Bouwen aan werkgeluk’ net op het juiste moment. “In onze sector is het heel belangrijk om goed voor de werknemers te zorgen. Ik had al heel wat boeken gelezen over dit onderwerp en kreeg meteen steun van het management toen ik de cursus wilde volgen.” Een open minded management zoals bij Senvion is belangrijk voor de implementatie van acties ter bevordering van werkgeluk, beaamt Charline. Zij ervaart nog dagelijks de steun om door te gaan met dit project.  

08/01/2019 - Amelior
Getuigenis

Opleiding vertrouwenspersoon bij PepsiCo - Getuigenis

Bij PepsiCo in Zeebrugge werken er een 300-tal medewerkers in een volcontinu productie omgeving. Lynn leidt de werkgroep ‘Psychosociaal Welzijn’ met de vertrouwenspersonen*. "Wij kozen ervoor om in elke ploeg een vertrouwenspersoon op te leiden zodat de drempel om iemand aan te spreken minder groot is. Dat er diversiteit binnen de groep vertrouwenspersonen is vonden wij zeer belangrijk, zo willen we ervoor zorgen dat iedereen iemand kan vinden waar hij/zij zich het meest comfortabel bij voelt.”    

14/05/2018 - Amelior
Artikel

Change Management - waarom veranderen zo moeilijk is

Met de beste bedoelingen gaan managementteams of verandercoaches aan de slag met een stappenplan voor verandering. Je hebt inderdaad verschillende en goede modellen die je hiervoor als leidraad kan gebruiken, o.a. het 8 fasenplan van Kotter, het ADKAR model, Lewin’s change model, ... Al deze modellen raden terecht aan om betrokkenheid en draagvlak te creëren bij de medewerkers. Maar waarom loopt het dan zo vaak fout op dit vlak? Waarom is er alsnog weerstand, ook wanneer we rekening houden om de noodzaak duidelijk te maken, de mensen te betrekken en hun weerstand te herkennen?

08/05/2018 - De Clercq Marie-Noëlle (alg)