Magazijnmanagement (online)

Raak volledig vertrouwd met alle activiteiten die zich afspelen in het magazijn.
Eerst volgende opleiding: 5 sessies vanaf donderdag 19 november 2020
Kortrijk
Bekijk alle data & locaties

Waarom dit thema?

Magazijnmanagement is een belangrijk onderdeel in de logistieke sector.

  • Wenst u uw magazijn opnieuw en efficiënter in te richten en te organiseren met een optimale performance als resultaat? 
  • Wilt u uw magazijnoperatie efficiënt kunnen aansturen of optimaliseren?

Waarom deze opleiding?

Deze opleiding wordt volledig digitaal georganiseerd en bestaat uit een unieke mix van interactieve workshops en e-learning. 

Tijdens of na de opleiding wordt u uitgenodigd voor een bedrijfsbezoek.

Meerdere cases en voorbeelden worden gebruikt om de link naar de praktijk te verduidelijken.

Door het spreiden van de lesdagen in tijd heeft u de mogelijkheid om het geleerde om te zetten in de praktijk en feedback te krijgen op de inspanningen en resultaten van de voorbije periode.

Deze training is erkend voor het Vlaams Opleidingsverlof (VOV).

Voor wie

Deze opleiding richt zich tot iedereen die interesse heeft of verantwoordelijkheid opneemt voor de organisatie, de inrichting, de supervisie, het aansturen en het management van het magazijn of de supply chain. Ook consultants, accountants, trainers of geïnteresseerden in magazijnen kunnen hier hun gading vinden.

Magazijnmanagement - doelgroep

Inhoud

Aanpak

Deze opleiding bestaat uit een unieke mix van interactieve workshops en e-learning. Als cursist krijgt u toegang tot het online leerplatform, waar u niet alleen diepgaande theorie, maar ook praktijkvoorbeelden en -oefeningen terugvindt.

Tijdens de e-learning krijgt u als cursist de tijd om al kennis te maken met de concepten die in de workshop aan bod zullen komen en om deze vooraf door te nemen en in te oefenen. Daarnaast wordt er ook een forum ter beschikking gesteld. Dit wordt dé 'plaats' voor vragen en discussies met de medecursisten en de docent. Op deze manier wordt de groepsdynamiek zowel online als offline versterkt. 

De 5 digitale workshops worden op vaste momenten georganiseerd en zowel de docent als alle cursisten nemen hier aan deel. De workshops dienen om verdere verduidelijking te geven over de theorie en complexere oefeningen te maken die gericht zijn op de praktische toepassing ervan. Er worden ook ervaringen uitgewisseld tussen de cursisten onderling. Actieve participatie en dialoog tussen docenten en cursisten staat in de workshops steeds centraal.

Er wordt ook een bedrijfsbezoek voorzien tijdens of na de opleiding. 

Voor de start van de opleiding wordt er digitale ondersteuning voorzien voor elke deelnemer.

Magazijnmanagement - programma

Programma

Onderstaande onderwerpen zullen o.a. aan bod komen:

  • De verschillende rollen en doelstellingen van het magazijn in de supply chain
  • De aansturing van het magazijn
  • Analyse en optimalisatie van de verschillende magazijnactiviteiten: van ontvangst tot verzending
  • Lay-out en inrichting van het magazijn
  • KPI’s en prestatiemeting
  • Magazijnkosten
  • Warehouse maintenance en optimalisatie
  • Dynamisch status -, productiviteiten- en prioriteitenmanagement
  • Warehouse management systemen WMS
  • Warehouse automatisering
  • Tendenzen in warehousing
  • Warehouse 4.0

Na de opleiding

  • Bent u volledig vertrouwd met alle activiteiten die zich afspelen in het magazijn.
  • U begrijpt de invloedsfactoren voor een optimale, klantgerichte, productieve en kostenefficiënte magazijnorganisatie en kan deze dan ook gericht toepassen.
  • U kan bovendien een magazijnoperatie efficiënt aansturen.

Docenten

Alfons Van Zele
Alfons Van Zele

Alfons is de stichter van Zelco. Hij is handels- en bedrijfseconomisch ingenieur (KU Leuven - 1970) en studeerde eveneens aan de Vlerick Leuven Gent Management School en aan INSEAD te Fontainebleau. Na meer dan 20 jaar management ervaring bij de GIB-groep en directiefuncties op het vlak van verkoop, logistiek en informatica, evolueerde hij verder naar een internationale adviesfunctie voor distributie- en productiebedrijven. Het doel van Zelco, zijn eigen adviesbureau, is bedrijven te ondersteunen bij het stroomlijnen van organisaties ter verbetering van de klantenservice en de productiviteit. Deelnemers hebben een uitgesproken waardering voor de professionele ervaring die Alfons Van Zele heeft opgebouwd én voor de praktische bruikbaarheid van de informatie die hij geeft.

LinkedIn profiel bekijken
Pieter Van Zele
Pieter Van Zele

Pieter startte na zijn studies tot Licentiaat Economische Wetenschappen en een specialisatie als Logistics Expert aan de Universiteit van MOLDE te Noorwegen, zijn loopbaan binnen Zelco Logistics als trainer en project manager. Hij heeft een diepe ervaring in het begeleiden van complexe logistieke projecten binnen het domein van de magazijnorganisatie, de voorraadbeheersing en de productieoptimalisatie. Hij heeft tevens een boeiende ervaring opgedaan in het leiden van magazijnen en in het begeleiden van logistieke verbeterprojecten op de werkvloer.

LinkedIn profiel bekijken

Prijs

€ 1950 excl. BTW

Lid van Amelior?

Lid van Amelior: € 1950 excl. BTW
Non-profit Amelior lid: € 1950 excl. BTW

Lid worden kan al vanaf € 200 per jaar.

Waar & wanneer

Wanneer: 5 sessies vanaf donderdag 19 november 2020 Bekijk alle data
  • donderdag 19 november 2020 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 26 november 2020 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 03 december 2020 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 10 december 2020 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 17 december 2020 - 09:00 - 17:00
Wanneer: 5 sessies vanaf donderdag 25 februari 2021 Bekijk alle data
  • donderdag 25 februari 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 04 maart 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 11 maart 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 18 maart 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 25 maart 2021 - 09:00 - 17:00
Wanneer: 5 sessies vanaf donderdag 27 mei 2021 Bekijk alle data
  • donderdag 27 mei 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 03 juni 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 10 juni 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 17 juni 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 24 juni 2021 - 09:00 - 17:00
Wanneer: 5 sessies vanaf donderdag 09 september 2021 Bekijk alle data
  • donderdag 09 september 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 16 september 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 23 september 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 30 september 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 07 oktober 2021 - 09:00 - 17:00
Wanneer: 5 sessies vanaf donderdag 18 november 2021 Bekijk alle data
  • donderdag 18 november 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 25 november 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 02 december 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 09 december 2021 - 09:00 - 17:00
  • donderdag 16 december 2021 - 09:00 - 17:00

Jouw datum niet in deze lijst?

Blijf op de hoogte van nieuwe data

De opleiding 'Magazijnmanagement' is een module van de modulaire opleiding 'Gecertificeerd logistiek auditor (online)'. 

Hieronder kan u de overige modules van deze training terugvinden:

Deze opleiding bieden we ook aan via een blended leertraject:

Vlaams opleidingsverlof

Deze opleiding is erkend binnen het stelsel van het Vlaams Opleidingsverlof.

Dit biedt belangrijke voordelen:

  • voor de cursist: u heeft recht op betaald verlof, voor de uren die u nodig heeft voor de opleiding.
  • voor de werkgever: u heeft recht op een terugbetaling van uren loon voor de werknemer die de opleiding bij Amelior volgt.

Meer info over het Vlaams Opleidingsverlof kan u vinden op de website van de Vlaamse Overheid.

Vlaamse leeuw

Deze training wordt georganiseerd in samenwerking met:

Zelco - logo