Rekrutering en employer branding met sociale media

Stel nu vanuit je praktijk een coherente strategie en operationele aanpak op, op vlak van 'rekrutering & employer branding met sociale media'.

Rekrutering en employer branding met sociale media

Ben je als werkgever of rekruteerder wel attractief genoeg voor potentiële nieuwe medewerkers? 80% van alle kandidaten doen online research over jou en je bedrijf. Deze opleiding gaat dan ook dieper in op volgende aspecten:
  • Zijn je online bedrijfs- en persoonlijke profielen aantrekkelijk genoeg?
  • Waarom ook rekruteerders een groot kwalitatief netwerk moeten hebben.
  • Hoe kan je je netwerk efficiënt inzetten om vacatures op te vullen?
  • Welke technieken kan je gebruiken om talent aan te trekken op sociale media?

Waarom deze thematiek?

Sociale media zijn vandaag de dag goed ingeburgerd bij de verschillende generaties. Waar vroeger de ‘Generatie Y' de belangrijkste reden was om via sociale media te gaan rekruteren, kan je vandaag stellen dat iedereen er wel een profiel heeft.
Meer en meer organisaties doen aan ‘employer branding' om de juiste profielen aan te trekken. Daarnaast gaan rekruteringsverantwoordelijken massaal online op zoek via sociale media, maar het ontbreekt toch nog steeds aan een goede en volledige strategie. Van waar en hoe aanwezig te zijn tot het operationeel gebruik van al die verschillende platformen. Blogs, sociale netwerken zoals LinkedIn, Facebook, Google+, Twitter, ... Hoe ga je ermee aan de slag?
Na deze opleiding heeft de wereld van sociale media voor ‘employer branding en rekruteringsprofessionals' geen geheimen meer voor je. Je kan de tools efficiënt inzetten om te rekruteren.

Wat mag je verwachten tijdens de opleiding?

Een hands-on aanpak waarbij alle belangrijke sociale media platformen in detail zullen worden besproken met betrekking tot ‘employer branding en rekrutering'. We vertrekken vanuit je dagelijkse problematiek om zo een coherente strategie en operationele aanpak op te zetten.

Leerdoelstellingen tijdens deze opleiding:
  • Verwerven van kennis van de meest gebruikte sociale media platformen op vlak van 'employer branding en rekrutering'. Van doelgroep tot gebruik in zowel een reactieve modus (opzoeken van kandidaten) als pro-actieve modus (zoeken naar kandidaten) zullen je niet meer onbekend zijn.
  • Aanleren van diverse manieren om met een strikt budget aan zowel ‘employer branding' als ‘rekrutering' te doen en aldus de juiste professionals aan te trekken.

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

Na deze opleiding zet je sociale netwerken, content websites en online tools succesvol in, want:
  • Je kent de verschillende sociale media en kan er in jouw dagelijkse praktijk mee aan de slag.
  • Je hebt een professioneel profiel op die kanalen die best in aanmerking komen voor je rekrutering.
  • Je organisatie heeft de juiste profielen om aan ‘employer branding en rekrutering' te doen.
  • Je hebt een inzicht in de nieuwste manieren van rekruteren en weet hoe ze te integreren in je dagelijkse routines.
  • Je weet de juiste content te vinden of aan te maken en te verspreiden.
  • Je vindt de juiste kandidaten voor de vacatures binnen je organisatie.

Voor wie?

Deze opleiding is bestemd voor:
  • rekruteringsverantwoordelijken
  • HR-medewerkers
  • HR-business partners
  • ...

Programma

Hoe ziet het sociale media landschap er vandaag uit?
  • Wie zijn ze?
  • Wat is hun doelgroep?
  • Waarom inzetten voor ‘rekrutering en employer branding'?
  • Valkuilen die je beter kan vermijden.
Content platformen:
  • Content is de sleutel voor succes.
  • Welke zijn er?
    • Blogs & Fora:
      • Wat plaatsen?
      • Waar vinden?
      • Hoe inzetten?
    • Microblogs:
      • Actief versus passief twitteren
      • Hoe Twitter inzetten in rekrutering?
    • Video en foto:
      • Waarom wel of niet?
      • Hoe inzetten?
      • Wat is de meerwaarde?
    • Sociale netwerken:
      • LinkedIn versus Facebook versus Google+
      • Persoonlijke versus bedrijfsaanwezigheid
      • Opbouwen van communities via groepen (open versus gesloten)
      • Opstellen en optimaliseren van alle profielen
      • Opbouwen van netwerken, fan basis en communities
      • Hoe best kandidaten contacteren?
    • Opbouwen van een coherente sociale media strategie
    • Hoe resultaten meten?

Attest van deelname

Alle deelnemers die deze opleiding bijwonen, ontvangen een attest van deelname.

Cursisten aan het woord

Een degelijke opleiding die, ook voor mensen die geen al te frequente gebruiker zijn van sociale media, de nodige meerwaarde biedt in het kader van recruteren en employer branding.
Lieven TRIOEN - WAAK BESCHUTTE WERKPLAATS

Trainer

Adam Mic

Mic ADAM heeft Vanguard Leadership opgericht om organisaties te helpen met sociale media (opstellen van sociale media policies, training, social media monitoring, conversation management, ...).
Hij heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel general management als sales en marketing management in B2B en B2C omgevingen. Zijn belangrijkste functies zijn Wang Laboratories (B & USA), Kryptonite Corp. (B & USA), Van Aerden Group (F, B & USA), Ophardt Hygiëne Technik (D) en Unisys (B & F).
Hij is een graag geziene spreker op allerlei events en levert bijdrages aan verschillende magazines en blogs. Mic is gepubliceerd in de volgende magazines: CxO magazine, Bizz magazine, HR magazine, Forward (VBO/FEB), ... Hij heeft een column in De Tijd (online).

Praktisch

Duur: 1 dag
Start op: donderdag 15 november 2018, Antwerpen
donderdag 21 maart 2019, Zwijnaarde
Inschrijven
Prijs: vanaf €520

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Data Plaats
donderdag 15 november 2018, van 09u00 tot 17u00
Bluepoint Antwerpen
Filip Williotstraat 9, 2600 Berchem
Tel.: 03/280.45.34
Klik hier voor een plannetje
Toon op kaart
donderdag 21 maart 2019, van 09u00 tot 17u00
3Square
Rijvisschestraat 124, 9052 Zwijnaarde
Tel.: 09/248 10 00
Klik hier voor een plannetje
Toon op kaart




Prijs

  Lid Amelior Not for profit lid1 Niet-lid
Voordeelprijs bij inschrijving voor 30 dagen voor startdatum €585 €520 €690
Prijs €650 €575 €765

  • 1 Deze prijs is enkel geldig voor onderwijs- en overheidsinstellingen en welzijns- en gezondheidsorganisaties die lid zijn van Amelior.

    Alle prijzen zijn inclusief lunch (uitgezonderd bij halve dag en avondseminaries), koffiepauzes, verfrissingen, syllabus en schrijfgerei. Bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW.

    KORTING :

    Schrijf in met collega’s voor een open opleiding en elke tweede, derde, enz... deelnemer krijgt 20% korting. Lees meer...

    Ook leden betalen aanzienlijk minder zoals u ziet. Meer weten over het lidmaatschap ? KLIK HIER.

  • Amelior is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille. Dit betekent dat een opleiding voor 30% of 40% wordt betaald door de Vlaamse Gemeenschap, mits u aan de voorwaarden voldoet en ten laatste 14 dagen na startdatum de aanvraag indient. Interessant! Meer info over de voorwaarden en modaliteiten vindt u hier of op de betreffende site. Het erkenningsnummer van Amelior voor open opleidingen is: DV.O104132
  • Hou er echter wel rekening mee dat een bedrag van €35 voor de catering niet met de KMO-portefeuille kan worden vergoed. Dit dient u af te trekken bij de aanvraag van uw subsidie.Bij twijfel of onduidelijkheid, neem contact met ons op.
  • Bovendien komen het overgrote deel van opleidingen in aanmerking voor steun van Alimento (van toepassing op bedrijven uit de voedingsindustrie).
  • Amelior biedt tot slot advies en volumekorting aan organisaties die een substantieel deel van hun opleidingsinvesteringen bij ons willen plaatsen. Contacteer ons via info@amelior.be of het contactformulier. We maken graag met u een afspraak om de juiste keuzes te maken uit het aanbod en om voordelige tarieven af te spreken.
Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier