Finance basics

Finance Basics

Following this training will enable you to:
  • interpret financial statements and understand how these statements evolve from business transactions
  • predict and explain the impact of business decisions on the financial results of the organisation
  • link any performance indicator of your department or the overall organisation to the financial results of the company
  • converse with senior management in established finance and general busines acument
  • lead your team towards better financial results and keep informed on all aspects of the business influencing the financial results

This training is also a module in our Financial management expert program.

Approach

This training is comprised of an interactive workshop with a business case, supported by a tailored professional questions and answers approach.

Outcome

  • full understanding of financial statements and dynamics
  • full understanding of key finance terminology
  • build financial statements from business transactions
  • tool to analyse finance impact of all business transaction

Target group

  • People starting a role within Finance
  • Non financial Managers
  • General Managers
  • Senior Management Assistants
  • Engineers
  • Non Financial Specialists
  • HR Managers
  • Everyone else interested in Finance

Topics

During this training, the following topics will be treated:

  • balance sheet + balance sheet ratio's
  • profit & loss account + P&L ratio's
  • cash flow statement + cash flow ratio's
  • working capital & working capital management
  • understanding dynamics of interaction of all statements
  • understanding return on capital and its dynamics

Your Financial Management Expert certificate

After succesfully completing this program, you will receive an Amelior-certificate, declaring that you are knowledgable on:

  • balance sheet / profit & loss / funds flow
  • financial ratios and analysis
  • cash versus profit performance
  • linking financial and non financial KPI's
  • finance based decision making

Trainer

Marc RAES is a Senior Finance Executive, Change Leader, Consultant, Interim Manager, Trainer and Coach.
  • His passion is to enthuse people by expanding their insights and competencies. 
  • His approach is always interactive, engaging, pragmatic and always grounded in solid conceptual insights and practical experience..
  • For this, he builds on 30 years of wide business experience as a Senior Executive in Finance, HR, Procurement, Commercial, Business Process Management, Project and Change Management and General Management in an International, Industrial, Service and FMCG environment.
  • All of his career is coloured by an outspoken commitment to training, coaching and mentoring, for which he has an accreditation from the Sheffield Hallam University.

Praktisch

Inlichtingen

"Ik neem graag met u contact op voor meer info, als u mij via onderstaande knop uw gegevens bezorgt. U kan me ook gerust bellen."

Laura VANNESTE
+32 (0)56 24 16 03

Contacteer mij

Inschrijven

Helaas is er op dit moment geen sessie van deze training ingepland.

Wat zijn uw mogelijkheden?

  • Wij houden u op de hoogte wanneer deze opleiding opnieuw ingepland is.
  • U kunt de opleiding met deze inhoud ook samen met enkele collega’s bij u in het bedrijf laten doorgaan.
  • We bekijken samen met u wat uw noden zijn en werken dan een voorstel op maat van uw organisatie uit.

Neem contact op

Heeft u een aantal medewerkers die deze training zouden kunnen volgen? U bepaalt volledig zelf waar en wanneer u deze opleiding organiseert, als u kiest voor een incompany training. Ook de inhoud en desgewenst de taal kan eventueel afgestemd worden op uw noden.

Incompany trainingen bieden u een aantal klantgerichte voordelen:
  • economisch interessanter;
  • training op maat: oefeningen, voorbeelden en praktijkgevallen uit uw bedrijf;
  • flexibiliteit qua organisatie: plaats en tijdstip worden afgesproken;
  • mogelijkheid om de opleiding eventueel in een andere taal aan te bieden.

Meer info aanvragen kan u hier