Organisatie, digitalisatie & audit supply chain (online)

Krijg een volledig inzicht in de supply chain van uw organisatie
Eerst volgende opleiding: 2 sessies vanaf woensdag 18 november 2020
Kortrijk
Bekijk alle data & locaties

Waarom dit thema?

Supply chain design zorgt ervoor dat u blijvende strategische verbeteringen kan doorvoeren in uw organisatie. 

  • Vind u het moeilijk om te focussen op de gehele logistieke keten? 
  • Weet u niet hoe u de supply chain strategie kan optimaliseren? 

Waarom deze opleiding?

De focus van deze training ligt op organisatie, tijdigheid, voorraad, magazijn, productie, transport en de onderlinge relaties tussen deze domeinen. 

Deze opleiding wordt volledig digitaal georganiseerd en bestaat uit een unieke mix van interactieve workshops en e-learning. 

Meerdere cases en voorbeelden worden gebruikt om de link naar de praktijk te verduidelijken.

Door het spreiden van de lesdagen in tijd heeft u de mogelijkheid om het geleerde om te zetten in de praktijk en feedback te krijgen op de inspanningen en resultaten van de voorbije periode.

Voor wie

De opleiding richt zich naar logistieke geïnteresseerden die bezig zijn met de totale supply chain van grondstof tot klant, die in het magazijnbeheer, het voorraadbeheer of het productiemanagement willen bijdragen tot het realiseren van vernieuwende concepten om de klantentevredenheid en de kost optimaal te laten evolueren.

Inhoud

Aanpak

Deze opleiding bestaat uit een unieke mix van interactieve workshops en e-learning. Als cursist krijgt u toegang tot het online leerplatform, waar u niet alleen diepgaande theorie, maar ook praktijkvoorbeelden en -oefeningen terugvindt.

Tijdens de e-learning krijgt u als cursist de tijd om al kennis te maken met de concepten die in de workshop aan bod zullen komen en om deze vooraf door te nemen en in te oefenen. Daarnaast wordt er ook een forum ter beschikking gesteld. Dit wordt dé 'plaats' voor vragen en discussies met de medecursisten en de docent. 

De 2 digitale workshops worden op vaste momenten georganiseerd en zowel de docent als alle cursisten nemen hier aan deel. De workshops dienen om verdere verduidelijking te geven over de theorie en complexere oefeningen te maken die gericht zijn op de praktische toepassing ervan. Er worden ook ervaringen uitgewisseld tussen de cursisten onderling. Actieve participatie en dialoog tussen docenten en cursisten staat in de workshops steeds centraal.

Voor de start van de opleiding wordt er digitale ondersteuning voorzien voor elke deelnemer.

Organisatie, digitalisatie en audit van de supply chain - programma

Programma

Onderstaande onderwerpen zullen o.a. aan bod komen:

  • Kenmerken, doelstellingen, werking en opbouw van de supply chain
  • Integratie, typologie van de producten, klanten en ontkoppelpunten
  • Klantenservice als start voor de opbouw van de supply chain
  • Masterdata en informatiestromen voor aansturing van de supply chain
  • Rol en aansturing van de voorraden + optimalisatie
  • Rol en aansturing van magazijn + optimalisatie
  • Rol en aansturing van productie en transport + optimalisatie
  • Concepten voor Lean and Smart supply chains
  • Stappenplan voor de design of re-engineering van de supply chain

Na de opleiding

  • ​​​​​​Heeft u inzicht in de keuzeparameters voor de uitwerking en/of verbetering van een supply chain.
  • Bent u op de hoogte van de mogelijke trade offs tussen de logistieke deeldomeinen. 
  • Kan u de kosten en hun impact op de supply chain definiëren en toepassen. 
  • Heeft u inzicht in de verschillende praktische lean tools en kan u deze toepassen. 

Docenten

Alfons Van Zele
Alfons Van Zele

Alfons is de stichter van Zelco. Hij is handels- en bedrijfseconomisch ingenieur (KU Leuven - 1970) en studeerde eveneens aan de Vlerick Leuven Gent Management School en aan INSEAD te Fontainebleau. Na meer dan 20 jaar management ervaring bij de GIB-groep en directiefuncties op het vlak van verkoop, logistiek en informatica, evolueerde hij verder naar een internationale adviesfunctie voor distributie- en productiebedrijven. Het doel van Zelco, zijn eigen adviesbureau, is bedrijven te ondersteunen bij het stroomlijnen van organisaties ter verbetering van de klantenservice en de productiviteit. Deelnemers hebben een uitgesproken waardering voor de professionele ervaring die Alfons Van Zele heeft opgebouwd én voor de praktische bruikbaarheid van de informatie die hij geeft.

LinkedIn profiel bekijken
Pieter Van Zele
Pieter Van Zele

Pieter startte na zijn studies tot Licentiaat Economische Wetenschappen en een specialisatie als Logistics Expert aan de Universiteit van MOLDE te Noorwegen, zijn loopbaan binnen Zelco Logistics als trainer en project manager. Hij heeft een diepe ervaring in het begeleiden van complexe logistieke projecten binnen het domein van de magazijnorganisatie, de voorraadbeheersing en de productieoptimalisatie. Hij heeft tevens een boeiende ervaring opgedaan in het leiden van magazijnen en in het begeleiden van logistieke verbeterprojecten op de werkvloer.

LinkedIn profiel bekijken

Prijs

€ 800 excl. BTW

Lid van Amelior?

Lid van Amelior: € 800 excl. BTW
Non-profit Amelior lid: € 800 excl. BTW

Lid worden kan al vanaf € 200 per jaar.

Waar & wanneer

Wanneer: 2 sessies vanaf woensdag 18 november 2020 Bekijk alle data
  • woensdag 18 november 2020 - 09:00 - 17:00
  • woensdag 02 december 2020 - 09:00 - 17:00
Wanneer: 2 sessies vanaf woensdag 15 september 2021 Bekijk alle data
  • woensdag 15 september 2021 - 09:00 - 17:00
  • woensdag 22 september 2021 - 09:00 - 17:00

Jouw datum niet in deze lijst?

Blijf op de hoogte van nieuwe data

De opleiding 'Organisatie, digitalisatie en audit van de supply chain' is een module van de modulaire opleiding 'Gecertificeerd logistiek auditor (online)'. 

Hieronder kan u de overige modules van deze training terugvinden:

Deze opleiding bieden we ook aan via een blended leertraject:

Deze training wordt georganiseerd in samenwerking met:

Zelco - logo