People Management

Amelior biedt u binnen het domein People Management & Development een ruim aanbod van hoogstaande en praktijkgerichte trainingen en workshops van diverse duur. Onze trainers beschikken steeds over de noodzakelijke kwalificaties en accreditaties. Onderstaand aanbod is beschikbaar in open training, maar kan ook bedrijfsintern georganiseerd worden in andere talen.

Een open training kan uiteraard ook niet elke opleidings- of ontwikkelingsbehoefte oplossen. De sterkste leermomenten creëert u immers wanneer het leren zo dicht mogelijk bij de praktijk gebeurt en dus zo dicht mogelijk bij de specifieke situatie van uw organisatie. Daarom helpt Amelior u graag bij het uitstippelen van competentiegerichte leertrajecten op maat waardoor de deelnemers écht competenter worden in de uitoefening van hun functie. Tijdens deze trajecten speelt Amelior maximaal in op het competentieniveau van de deelnemers en bouwt verder op reeds eerder verworven competenties. Er kunnen competentiegerichte leertrajecten ontwikkeld worden voor elke opleidings- of ontwikkelingsbehoefte. Dit op maat van uw organisatie en uw medewerkers, zodat écht gewerkt wordt aan het verhogen van die competenties waarmee uw organisatie vooruit geraakt.

Waarvoor u ook kiest, Amelior garandeert u een duurzaam rendement van uw opleidingsinvestering.

Communicatie

Mondelinge communicatie

Presentatietechnieken

Schriftelijke communicatie

Incompany trainingen

Gerelateerde blogs

Getuigenis

Hoe leer je zelfzeker presenteren? Een cursiste vertelt

Wie kent het niet? Het gevoel van zweethandjes omdat u een presentatie moet geven? Of misschien twijfelt u over hoe u de boodschap juist kan overbrengen? Tenslotte wilt u iets bereiken met uw presentatie en dus mag het wel indruk maken. De opleiding ‘Boeiend spreken en presenteren voor een groep’ helpt u daarbij. Esther Geerkens vertelt over haar ervaring.

12/11/2018 - Amelior
Artikel

Change Management - waarom veranderen zo moeilijk is

Met de beste bedoelingen gaan managementteams of verandercoaches aan de slag met een stappenplan voor verandering. Je hebt inderdaad verschillende en goede modellen die je hiervoor als leidraad kan gebruiken, o.a. het 8 fasenplan van Kotter, het ADKAR model, Lewin’s change model, ... Al deze modellen raden terecht aan om betrokkenheid en draagvlak te creëren bij de medewerkers. Maar waarom loopt het dan zo vaak fout op dit vlak? Waarom is er alsnog weerstand, ook wanneer we rekening houden om de noodzaak duidelijk te maken, de mensen te betrekken en hun weerstand te herkennen?

08/05/2018 - De Clercq Marie-Noëlle (alg)