Waarom dit thema?
Waarom deze opleiding?
Deze bedrijfsinterne opleiding gaat over het fundament van persoonlijke effectiviteit waar we terugkeren naar de basis; naar zelfinzicht en zelfbewustzijn teneinde met meer gemak impact te maken of de gewenste resultaten in communicatie en samenwerking te bekomen.
In de dagelijkse praktijk leidt TDI tot een betere persoonlijke effectiviteit, maar ook tot een betere samenwerking in het team en dus een verdere ontwikkeling van de organisatie.
Tijdens deze training staat de zoektocht naar uzelf centraal.
Voor wie
Deze training richt zich tot alle professionals die zichzelf verder willen ontwikkelen!
HR-managers, leidinggevenden, staffuncties,... die willen weten wat Insights kan betekenen voor hun organisatie, en wat het effect van een dergelijke bedrijfsinterne training kan zijn, zijn uiteraard ook welkom!
Inhoud
Voor de start van de training ontvangt u van ons een e-mail met de online vragenlijst die u liefst enkele dagen voor de start van de opleiding invult. Eens u deze heeft ingevuld ontvangt u een uitgebreid rapport met uw persoonlijkheidsprofiel en beschrijving.
Tijdens de training
- Ontvangt u uw eigen persoonlijk profiel
- Staat de zoektocht naar uzelf centraal
- Wordt er betekenis gegeven aan de 8 voorkeuren via oefeningen en concrete toepassingen
- Wordt er stil gestaan bij:
- uw troeven en mogelijke talenten.
- bijzondere karakteristieken volgens uw TDI voorkeur.
- hoe anderen u zien.
- uw mogelijke domeinen voor zelfontwikkeling.
- gewenste werkomgeving & samenwerking.
- mogelijke stijl van leidinggeven en communiceren.
- uw profiel & timemanagement
Na de opleiding
- Kent u uzelf beter.
- Begrijpt u uw eigen gedrag en handelen beter.
- Heeft u uw sterke punten en unieke gaven geïdentificeerd.
- Heeft u inzichten opgedaan over uw drijfveren en mogelijke groeidomeinen.
- Kan u individuele verschillen tussen mensen op een constructieve manier leren benaderen.
Dit alles leidt in de dagelijkse praktijk tot een betere persoonlijke effectiviteit maar ook tot een betere samenwerking in het team, en dus een verdere ontwikkeling van de organisatie.
Docenten

Annelies behaalde een master in de Toegepaste Taalkunde en vulde dit diploma aan met een Pedagogische Bekwaamheid. Na jaren werkzaam te zijn geweest als Assistant Corporate Communication bij de Picanol Group (Ieper), maakte ze in 2009 de overstap naar Amelior. Annelies is werkzaam als trainer/consultant binnen het domein People, waar zij haar expertise op vlak van time management, presenteren en vergaderen, ... dagdagelijks benut in zowel profit als not-for-profit organisaties.