De voordelen van HR interim-management

maart 2011

Als bedrijf moet het je maar overkomen dat je voor een belangrijke vernieuwing staat en dat je de nodige expertise niet (of niet meer) in huis hebt. Je kan dit op een vlotte manier oplossen door een interim manager in te schakelen.

Amelior biedt op dit vlak verschillende mogelijkheden aan, nu ook voor specifieke HR- of people management opdrachten.
Een tijdelijke input van een interim manager kan je een nieuwe kijk geven op dat veranderingsproces waar je voor staat of voor het nieuwe evaluatiesysteem dat je wil uitbouwen. Een doorgedreven competentiebeleid of een herstructurering opstarten en begeleiden behoort ook tot de mogelijkheden.
Het inschakelen van een interim manager biedt heel wat mogelijkheden. Niet alleen zal die zich objectief en neutraal opstellen in het licht van de opdracht, hij/zij zal ook planmatig en doorzichtig te werk gaan zodat je als opdrachtgever voortdurend de vorderingen kan opvolgen. De input van de interim manager is tijdsgebonden. Hij/zij zal het zich niet kunnen veroorloven om tijd te verliezen in te uitgesponnen analyses en besprekingen, maar resoluut op zijn/haar doel af gaan.
Uit studies blijkt dat de kostprijs van een interim manager zich ruimschoots terugverdient. Niet alleen omdat het sociaal passief van je onderneming onaangeroerd blijft, maar ook omdat de tijdelijkheid en de grondigheid van zijn/haar aanpak en zijn/haar expertise heel wat goedkoper uitkomt dan een personeelsaanwerving. Je betaalt immers geen aanwervings- of opleidingskosten, geen bijkomende kosten zoals GSM, bedrijfswagen, … Alles is in één duidelijke factuur voor die bepaalde opdracht opgenomen, perfect controleerbaar en doorzichtig.
Voor meer informatie over deze mogelijkheid, neem gerust contact met ons op.

Peter DEBROYER is Senior Consultant bij Amelior binnen het team People. Hij startte zijn carrière bij de Generale Bank (huidig BNP Paribas Fortis) als trainer/consultant, werd er verantwoordelijke voor het personeelsbeheer van de zone NO (1750 personeelsleden) en besloot na 5j zijn loopbaan een commerciële wending te geven door Accountmanager te worden in de cel Relationship Banking te Zaventem. De laatste 11j werkte Peter voor de Delta Lloyd-groep waarbinnen hij 7j HR Manager was en 4j Quality Manager. Daarbuiten werd hij regelmatig gevraagd voor diverse opleidingen in human skills en management. Zijn specialisaties zijn competentiemanagement en changemanagement.


Lees hier andere artikels van deze auteur...

Contacteer de auteur...