Creëer concurrentievoordeel en waarde voor uw bedrijf en uw klanten

juni 2018

Creëer concurrentievoordeel en waarde voor uw bedrijf en uw klanten

De wereld verandert, en snel.

 

Hoe blijf je als onderneming concurrentieel in deze tijden van verandering?

Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf ook op lange termijn zal overleven?

Hoe creëer je onnavolgbare waarde voor je bedrijf en je klanten?

In de nabije toekomst zullen concurrentievoordelen van bedrijven niet meer gebaseerd zijn op innovatieve producten, technologieën en processen, maar op innovatieve bedrijfsmodellen.

 We leven in een tijdperk van tijdelijk concurrentievoordeel: succes kan alleen worden behouden als het business model(len) van waaruit alle activiteiten van uw bedrijf vertrekt, voortdurend wordt vernieuwd.

Wat is business model innovatie?

Nieuwe business modellen maken extra innovatie mogelijk. Een business model schetst hoe een onderneming waarde creëert, levert en deze vervolgens behoudt. Het verklaart wat je bedrijf de klanten aanbiedt, hoe je bedrijf dit waarde voorstel ontwikkelt en levert, wie de doelgroep is,  en waarom je business winstgevend is. Het doel van elk business model is dus om tegelijkertijd waarde te creëren en deze ook vast te houden. Het is de samenstelling en dynamiek tussen deze dimensies die het bedrijf uniek en succesvol maken.

Waarom toepassen in mijn onderneming?

Succesvolle Business Model Innovatie creëert concurrentievoordeel en waarde voor uw bedrijf en klanten. Echte succesvolle bedrijven zijn zij die permanent alert zijn om hun business model te vernieuwen.

Het oude Boston Consulting Group gezegde ‘milking your cash cows’ is tegenwoordig minder en minder relevant geworden. Zelfs al is uw bedrijf erg succesvol, het blijft belangrijk om regelmatig uw business model te testen. “Wees paranoïde! Een beetje paranoia doet geen kwaad,” zei Steve Jobs, “het is van cruciaal belang om de pijlers van het succes van vandaag in vraag te stellen en je mentaal voor te bereiden op de ondergang van je bedrijf, zelfs als het op dit moment fantastisch goed gaat.”

Meer en meer staan de producten en diensten van een onderneming volledig op punt. Ondanks de vele product- en procesinnovaties, zullen toch veel bedrijven op lange termijn niet overleven. Waarom? Omdat ze hun bedrijfsmodellen niet aanpassen aan de veranderende omstandigheden.

Wilt u leren hoe business model innovatie voor uw bedrijf interessant kan zijn?

Wilt u leren hoe uw bedrijf concurrentieel kan blijven door het bedrijfsmodel te innoveren?

Neem dan deel aan deze interactieve workshop/training en wissel van ideeën met andere bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en directeurs met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende sectoren.

Aan de hand van de Business Model Navigator™, cases, andere methoden, tips en interactieve oefeningen leert u hoe het business model van uw bedrijf te innoveren.

Chris Delvaux, specialist in commerciële transformatieprojecten, zal u doorheen twee volledige dagen begeleiden bij dit traject

De opleiding Commercieel Business Innovatie Model gaat door op 10 en 11 oktober in Zwijnaarde. Schrijf je hier in! 

D
eze opleiding richt zich vooral op personen met strategische eindverantwoordelijkheid en/of met een eerste ervaring met business modellen