Waarom dit thema?
Waarom deze opleiding?
In deze workshop krijgt u vanuit de praktijk de nodige inspiratie en tools aangereikt over crisiscommunicatie.
- Hoe werkt u een crisiscommunicatieplan uit?
- Waarom is dit van cruciaal belang voor uw organisatie?
- Waarom is het onderscheid tussen een crisiscommunicatieteam en een crisismanagementteam zo belangrijk?
- Waarom is een crisiscommunicatieplan cruciaal in het bewaken van de reputatie van uw bedrijf?
Meerdere cases en voorbeelden worden gebruikt om de link naar de praktijk te verduidelijken. De docenten gaan graag aan de slag met uw voorbeelden, om de workshop zo concreet mogelijk te maken.
U krijgt meteen tips & tricks mee die u op de werkvloer kan implementeren.
Voor wie
Deze opleiding is bedoeld voor medewerkers, managers en CEO's die binnen de organisatie meewerken aan of verantwoordelijk zijn voor zowel de interne als externe communicatie bij een crisis.
Voorsmaakje
Ook zo nieuwsgierig naar de do's en dont's omtrent crisiscommunicatie en kan u niet wachten tot de training van start gaat? In onderstaand interview zitten al heel wat tips en tricks waarop dieper zal worden ingegaan tijdens de workshop.
Programma
- Het belang van crisiscommunicatie
- Wat zijn de cruciale fases in een crisiscommunicatieplan?
- Hoe geloofwaardig communiceren?
- Basisprincipes crisiscommunicatie
- Cases en oefeningen
Workshopmateriaal
Tijdens de workshop zal u het boek 'Geen commentaar' ontvangen; een onmisbaar naslagwerk voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ‘gemaakt’.

Na de opleiding
Na het volgen van deze workshop kan u een crisiscommunicatie aanpak uitbouwen voor uw organisatie.
Docenten
Sara Vercauteren en Anja Peleman zijn de managing directors van Bepublic Group. Samen hebben ze meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en pr. Bepublic Group heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van crisiscommunicatieplannen en het trainen van communicatoren, voor bedrijven, organisaties en overheden.

Sara Vercauteren staat bekend als een gerespecteerd communicatie-expert en was jarenlang directeur communicatie en woordvoerder van DPG Media. Voordien werkte ze als politiek woordvoerder voor ministers Vandenbroucke en Van Brempt. Ze is ook auteur van het boek ‘Geen Commentaar’ en geeft les aan de Thomas More Hogeschool en de KU Leuven. In 2018 werd ze verkozen tot Woordvoerder van het Jaar.

Anja Peleman heeft meer dan 10 jaar gewerkt bij DPG Media als woordvoerder en hoofd van de persdienst. Ze runde er de perscommunicatie voor tv-zenders en radiostations, begeleidde en coachte mediafiguren, en rolde alle woordvoering en crisiscommunicatie uit voor DPG Media.
Prijs
Lid van Amelior?
Lid worden kan al vanaf € 200 per jaar.
Waar & wanneer
Op maat
Krijgt u liever een oplossing op maat?
- Win het advies in van een ervaren vakspecialist, en doe beroep op een consultant.
- Meerdere collegas die deze opleiding willen volgen? Al vanaf 4 deelnemers is in-company voordeliger.
- Aangepast op basis van de noden van uw organisatie.
Binnenkort bieden wij ook opleidingen rond media- en cameratraining aan.
Indien u hierin geïnteresseerd bent, kan u alvast contact opnemen met de category manager van deze trainingen Laura Vanneste via lvn@amelior.be.