Crisiscommunicatie

Waarom deze opleiding crisiscommunicatie?

Je krijgt vanuit de praktijk de nodige inspiratie en tools aangereikt over crisiscommunicatie.

Meerdere cases en voorbeelden worden gebruikt om de link naar de praktijk te verduidelijken. De docenten gaan graag aan de slag met jouw voorbeelden, om de workshop zo concreet mogelijk te maken.

Je krijgt meteen tips & tricks mee die je op de werkvloer kan implementeren.

De docenten hebben al jarenlang ervaring met communicatie, PR en het uitwerken van crisiscommunicatieplannen.

Inhoud

  • Hoe werk je een crisiscommunicatieplan uit? 
  • Waarom is dit van cruciaal belang voor jouw organisatie?
  • Waarom is het onderscheid tussen een crisiscommunicatieteam en een crisismanagementteam zo belangrijk? 
  • Waarom is een crisiscommunicatieplan cruciaal in het bewaken van de reputatie van je bedrijf?

“Mensen verwachten van bedrijven en organisaties een eerlijke en transparante communicatie, zeker in crisistijden. De tijd is voorbij dat u als bedrijf kan wegduiken en ‘geen commentaar’ kunt zeggen.” - Sara Vercauteren, docent

“Het opstellen van een crisiscommunicatieplan ‘in vredestijd’, helpt u om reputatieschade te beperken in ‘oorlogstijd’.” - Anja Peleman, docent

Programma

  • Het belang van crisiscommunicatie
  • Wat zijn de cruciale fases in een crisiscommunicatieplan?
  • Hoe geloofwaardig communiceren?
  • Basisprincipes crisiscommunicatie
  • Cases en oefeningen

Workshopmateriaal

Tijdens de workshop zal je het boek 'Geen commentaar' ontvangen; een onmisbaar naslagwerk voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ‘gemaakt’.

Boek Sara Vercauteren

Voorsmaakje

Ook zo nieuwsgierig naar de do's en dont's omtrent crisiscommunicatie en kan je niet wachten tot de training van start gaat? In onderstaand interview zitten al heel wat tips en tricks waarop dieper zal worden ingegaan tijdens de workshop. 

Waar & wanneer

Deze opleiding staat even niet ingepland of is volzet. Laat jouw e-mailadres na en we houden je op de hoogte van nieuwe data.

Hou mij op de hoogte van nieuwe data

Voor wie

Deze opleiding is bedoeld voor medewerkers, managers en CEO's die binnen de organisatie meewerken aan of verantwoordelijk zijn voor zowel de interne als externe communicatie bij een crisis. 

Prijs

€ 650 excl. BTW

Ledenprijs

Lid van Amelior: € 590 excl. BTW
Non-profit Amelior lid: € 560 excl. BTW

Nog geen lid? Lid worden kan al vanaf € 205 per jaar

Deze opleiding goedkoper volgen?

  • Bekijk op welke subsidies (o.a. KMO-portefeuille, Alimento-korting, ...) je recht hebt
  • Korting mogelijk bij meerdere deelnemers van hetzelfde bedrijf
  • Bij een groter aantal deelnemers is het voordeliger om deze opleiding in-company te volgen
Categorie KMO-portefeuille
bedrijfsstrategie

Docenten

Sara Vercauteren en Anja Peleman zijn de managing directors van Bepublic Group. Samen hebben ze meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en pr. Bepublic Group heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van crisiscommunicatieplannen en het trainen van communicatoren, voor bedrijven, organisaties en overheden.

Sara Vercauteren
Sara Vercauteren
  • communicatie-expert en jarenlang directeur communicatie en woordvoerder van DPG Media
  • gewezen politiek woordvoerder voor ministers Vandenbroucke en Van Brempt
  • auteur van het boek ‘Geen Commentaar’
  • Woordvoerder van het Jaar 2018
LinkedIn profiel bekijken
anja peleman
Anja Peleman
  • meer dan 10 jaar ervaring als woordvoerder en hoofd van persdienst
  • perscommunicatie voor tv-zenders en radiostations
  • begeleiding van mediafiguren
  • ruime ervaring in crisiscommunicatie
LinkedIn profiel bekijken

Getuigenis

Deze training heeft veel tools en handvaten geboden om onszelf beter voor te bereiden op een crisis. Dit was enorm nuttig en heeft mijn ogen op verschillende vlakken geopend. Ik heb veel bijgeleerd, waarvoor dank!

- Cleo Maerivoet - Events en sociale media, Instituut voor Tropische Geneeskunde

Op maat

Liever een oplossing op maat?

  • Win het advies in van een ervaren vakspecialist, en doe beroep op een consultant.
  • Meerdere collega's die deze opleiding willen volgen? Al vanaf 4 deelnemers is in-company voordeliger.
  • Aangepast op basis van de noden van jouw organisatie.